Iranian Agriculture News Agency

رهاسازی بیش از ۳۵۵ میلیون قطعه بچه‌ماهی در رودخانه‌های شمال کشور

۳۵۵ میلیون و ۲۴۰ هزار قطعه بچه‌ماهیان استخوانی و خاویاری طی امسال در رودخانه‌های شمال کشور رها‌سازی شده است.

 رهاسازی بیش از ۳۵۵ میلیون قطعه بچه‌ماهی در رودخانه‌های شمال کشور

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران ضمن بیان این مطلب افزود: از این میزان حدود ۳۵۴ میلیون قطعه بچه‌ماهیان استخوانی و یک میلیون و ۲۴۰ هزار قطعه بچه ماهیان خاویاری است.

رضا عباس پورنادری درصد تحقق هدف برنامه در رهاسازی بچه‌ماهیان استخوانی را ۱۰۸ درصد و بچه‌ماهیان خاویاری را ۳۱ درصد عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه امسال، رهاسازی ۳۲۸ میلیون قطعه بچه‌ماهیان استخوانی و چهار میلیون قطعه بچه‌ماهیان خاویاری هدفگذاری شده بود.

پورنادری درباره اقدامات سازمان شیلات ایران برای جلوگیری از صید غیرمجاز در دریای خزر تصریح کرد: مرزبانی برای کنترل و نظارت بیشتر توسط یگان حفاظت منابع آبزی با همکاری سازمان شیلات استان‌ها و سایر مراجع، همکاری گروه مردمی همت به منظور ترغیب و تشویق صیادان برای جلوگیری از صید غیرمجاز، عواقب ناشی از آن و حفظ ذخایر آبزیان و بهره‌گیری از فضای مجازی و رسانه‌ها به منظور فرهنگ‌سازی از جمله اقدامات در این حوزه به شمار می‌رود.

وی درباره استانداردسازی فعالیت‌های صید و صیادی نیز گفت: در این زمینه بر مدیریت نظام بهره‌برداری با تکیه بر اصول ماهیگیری مسوولانه تاکید می‌شود.

مدیرکل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران اصلاح و بازنگری آیین‌ها و دستورالعمل‌های تخصصی مدیریت صید متناسب با مقتضیات و سیاست‌های سازمانی، کمک به نوسازی و بهسازی شناورهای صیادی برای اقتصادی شدن فعالیت ناوگان، توانمندسازی مدیران تعاونی‌ها، ساماندهی ساختار تعاونی‌ها و تشکل‌های صیادی و ارتقا و تقویت سامانه‌های هوشمند مدیریت ماهیگیری برای تسهیل فرآیندهای صید و صیادی را از فعالیت‌ها در زمینه استانداردسازی صید و صیادی نام برد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید