Iranian Agriculture News Agency

در راستای حمایت از تولید داخلی گوشت قرمز پیشنهاد شد:

گوشت گرم تولید داخل مشمول کالابرگ الکترونیک شود

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران دام سبک کشور بر لزوم بررسی مشکلات حوزه دام در کارگروه‌های تخصصی تاکید کرد.

گوشت گرم تولید داخل مشمول کالابرگ الکترونیک شود

افشین صدر دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا گفت: بر اساس آمار کشتار کشتارگاه‌های کشور، در پایان تابستان ۱۴۰۲ مقدار ۲۵۴/۷ هزار تن دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های رسمی کشور کشتار شده است که نسبت به سال گذشته در همین مدت (۳۱۴/۷ هزار تن) معادل ۱۹/۱ درصد کاهش داشته است.

وی با اعلام این خبر افزود: به نظر می‌رسد برای حمایت از صنعت دامپروری کشور، باید تولید داخلی بیشتر موردتوجه قرار بگیرد.

دادرس ادامه داد: تنها راه دسترسی عامه مردم به گوشت، بالا بردن توان اقتصادی آن‌ها برای خرید گوشت تولید داخل است. در حال حاضر، حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم کشور مشمول دریافت یارانه و کالابرگ الکترونیک هستند، بنابراین تنها کاری که باید انجام داد این است که گوشت قرمز گرم تولید داخل را به اقلام کالابرگ الکترونیک اضافه کرد تا مردم توان استفاده از گوشت تولید داخل را پیدا کنند.

این فعال صنفی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی تولید مجدداً رونق پیدا می‌کند و بازار گوشت از رکود خارج‌شده و امکان پیاده‌سازی برنامه‌های افزایش بهره‌وری و تولید قراردادی گوشت نیز که هم‌اکنون به‌‍ دلیل عدم وجود بازار با بن‌بست روبرو هستند فراهم می‌شود.

دادرس اضافه کرد: کمبود سرمایه در گردش وعدم اجرای بخشنامه‌های امهال تسهیلات توسط بانک‌ها نیز از دیگر مشکلات مهم تولیدکنندگان است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران دام سبک  کشور با تأکید بر این‌که برای حل مشکلات تولید  باید نظر همه دست‌اندرکاران را به‌صورت تخصصی جویا شد و پیگیری کرد، افزود: با تجویزهای مربوط به دام سنگین، نمی‌توان مشکلات دام سبک را حل کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید