Iranian Agriculture News Agency

آغاز رزمایش ملی جهاد دامپزشکی با محوریت خدمات رسانی به جامعه عشایری در استان فارس

جهاد دامپزشکی از زمان تشکیل خود ۳۲ رزمایش ملی با حضور مقامات ارشد سازمان دامپزشکی کشور در هر استان برگزار کرده، و علاوه بر آن هرهفته در شهرستان‌های استان‌های مختلف، یک رزمایش برگزار می‌شود.

آغاز رزمایش ملی جهاد دامپزشکی با محوریت خدمات رسانی به جامعه عشایری در استان فارس

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، رزمایش ملی جهاد دامپزشکی با محوریت خدمات‌رسانی به جامعه عشایری در استان فارس با حضور امین اسدی مشاور معاون وزیر و مسئول هماهنگی تمام امور مرتبط با جهاد دامپزشکی به جهاد دامپزشکی کشور، و همچنین سایر مقامات دست‌اندرکار ازجمله، فرمانده بسیج عشایر کشور، جانشین فرمانده سپاه فجر، مدیرکل دامپزشکی فارس و جمعی از فرماندهان بسیج آغاز شد.

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم، ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج به عموم جامعه به‌ویژه بسیجیان خاطرنشان کرد: در این هفته خدمات جهاد دامپزشکی به‌صورت فراگیرتر اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به استقرار دام‌های عشایری در مناطق صعب‌العبور، ارائه خدمات دامپزشکی توسط بخش خصوصی از توجیه و امکان خارج است که این مسئله باعث عدم پوشش واکسیناسیون مدنظر برای پیشگیری از بروز بیماری‌هایی مانند تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و لمپی اسکین بود.

اسدی یادآور شد: کنترل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک باعث کاهش بروز این بیماری در حیات‌وحش کشور شد، بر اساس بررسی‌ها، درمجموع شاهد کاهش چشمگیر کانون‌های بیماری‌های متفاوت با اجرای جهاد دامپزشکی بودیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید