Iranian Agriculture News Agency

حفظ سرمایه دامی با دانش‌بنیان‌ها

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی حفظ سرمایه دامی کشور را یکی از وظایف سازمان دامپزشکی کشور دانست و بر ورود دانش‌بنیان‌ها برای حفظ این سرمایه تاکید کرد.

حفظ سرمایه دامی با دانش‌بنیان‌ها
به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، علیرضا منادی سفیدان در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان دامپزشکی کشور گفت: امنیت غذایی، حفظ سرمایه دامی کشور و ایمنی غذایی از مسئولیت‌های اصلی سازمان دامپزشکی کشور است.
وی که خود دامپزشک است در ادامه افزود: از منظر پزشکی، حدود هزار و ۷۵۰ جرم وجود دارد که نزدیک به ۶۰ درصد آن مشترک بین انسان و حیوان است و به طور کلی نیمی از جرم‌های پاتوژن به رشته دامپزشکی مرتبط است.
منادی در باب اهمیت دامپزشکی گفت: سازمان دامپزشکی سد اول پیشگیری از بیماریهای بهداشتی در جامعه است، برای نمونه؛ وقتی یک گاو مبتلا به تب مالت از چرخه تغذیه خارج می‌شود، ۵۰ انسان از ابتلا به این بیماری در امان می‌ماند.
این نماینده مجلس با اشاره به سوابق اجرایی رئیس جدید سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: رئیس چنین سازمانی علاوه بر نگاه بهداشتی باید از دید صحیح اقتصادی هم برخوردار باشد تا بتواند در دو بُعد امنیت غذایی و حفظ سرمایه دامی به‌عنوان شاه‌بیت وظایف کلی سازمان، موفق عمل کند.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در موضوعات مختلف اشاره کرد و گفت: ۱۰ هزار شرکت‌ دانش‌بنیان در حال حاضر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارند که رقم قابل توجهی است و ضروری است؛ سازمان دامپزشکی با ایجاد صندوق حمایت از دانش‌بنیان‌ها، زمینه حضور آن‌ها را به فعالیت‌های سازمان باز کند.
 

وزیر جهادکشاورزی در روز یکشنبه 16 مهرماه در حکمی مجتبی نوروزی را به‌عنوان رئیس سازمان دامپزشکی کشور منصوب کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید