Iranian Agriculture News Agency

درصورت ایجاد امکان سرمایه گذاری در کشت و صنعت و دامپروری مغان محقق خواهد شد:

تامین نیاز خاورمیانه توسط کشت و صنعت مغان

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از امکان تامین مایحتاج کشورهای خاورمیانه توسط این شرکت، در صورت خروج این مجموعه از زیر اصل 44 و فراهم کردن امکان سرمایه‌گذاری خبر داد.

 تامین نیاز خاورمیانه توسط کشت و صنعت مغان

قاسم محمدی در این ارتباط به خبرنگار ایانا گفت: چشم‌انداز کشت و صنعت مغان ایجاد ارتباط پویا با بازارهای منطقه و در مرحله بعد، تمام دنیاست که برای دستیابی به این هدف سرمایه‌گذاری خود را از ۲۰ میلیارد، به ۴۵۰ میلیارد تومان افزایش داده‌ایم و طی دو تا سه سال گذشته سود این مجموعه تا قریب به ۱۰۰ میلیارد تومان بیشتر شده است.

وی افزود: البته با توجه به اینکه هنوز این مجموعه در فهرست شرکت‌های در انتظار واگذاری تحت اصل ۴۴ قانون اساسی قرار دارد، امکان استفاده از مشارکت و تسهیلات بانکی و همچنین مشارکت دولتی و خصولتی را نداریم.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های کشت و صنعت مغان در صورتی مثمر ثمر خواهد بود که در سطح جهانی صورت بگیرد. ولی این امکان به‌دلیل اصل 44 بودن این مجموعه، از ما سلب شده است. خواسته من از دولت این است که با تعیین تکلیف این مجموعه و خروج آن از ذیل اصل ۴۴ این امکان را برای ما فراهم کند که با مشارکت و همکاری شبکه بانکی و همچنین استفاده از توانمندی سرمایه‌گذاری مردم منطقه، طی پنج سال آینده کشت و صنعت مغان را به شرایطی برسانیم که بتواند نیاز خاورمیانه را تامین کند.

محمدی گفت: با وجود اینها، بر اساس بسته‌ای که تحت عنوان کاهش هزینه و افزایش درآمد تعریف کرده‌ایم، پیشرفت‌های قابل قبولی داشته‌ایم. افزایش درآمد ما به تبع افزایش تولید و با نگاه تولیدپژوهی، مزرعه پژوهی و افزایش بهره‌وری محقق شده است.

وی افزود: در بحث کاهش هزینه، کشت و صنعت مغان تمام هزینه‌های زائد را شامل هزینه‌های مصرفی، هزینه‌های کالا، هزینه‌های استیجاری و تشریفات را به صفر و یا به دامنه صفر رسانده است و تمام این‌ها باعث شده که کشت و صنعت مغان پس از تجربه ضرر پیشین، امروز سود را تجربه کند.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تعداد نیروی انسانی فعال در مجموعه کشت و صنعت مغان را پنج هزار نفر به صورت مستقیم و 20 هزار نفر به صورت غیر مستقیم اعلام کرد و گفت: نیروی انسانی کشت و صنعت مغان درون مجموعه رشد کرده و از سطح کارگری با توجه به لیاقت و توانایی سطح مدیریت ارتقا پیدا می‌کنند. عدد حقوق و دستمزد کشت و صنعت مغان به ماهانه ۷۲ میلیارد تومان رسیده، بیمه پرسنل به روز شده، طبقه‌بندی مشاغل نیروی انسانی و تبدیل وضعیت نیروهای انسانی نیزانجام شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید