Iranian Agriculture News Agency

بازدید سرپرست نمایندگی فائو در ایران از موسسه رازی

سرپرست نمایندگی دفتر منطقه‌ای سازمان خوار بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در ایران از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بازدید و با علی اسحاقی رئیس موسسه دیدار و گفت وگو کرد.

بازدید سرپرست نمایندگی فائو در ایران از موسسه رازی

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، دکتر "یوباک دهوج" سرپرست نمایندگی دفتر منطقه‌ای فائو در ایران، ظهر شنبه با همراهی تورج ولی نسب، مدیرکل دفتر ارتباطات علمی و همکاری‌های بین المللی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و هیئت همراه در موسسه رازی حضور یافت و ضمن دیدار با هیئت رئیسه و برخی مدیران موسسه رازی از بخش‌های مختلف این مجموعه ملی دیدن کرد.

علی اسحاقی در این دیدار که در سالن زنده یاد دکتر مرتضی کاوه برگزار شد، بیان کرد: موسسه رازی در سال ۱۳۰۳ تاسیس شد و سال آینده جشن صدمین سال تاسیس خود را برگزار خواهد کرد.

وی با اشاره به وظایف موسسه رازی در حوزه تولید، تحقیقات و توسعه محصولات بیولوژیک گفت: تحقیقات حوزه دامپزشکی نیز از وظایف این موسسه است و اولویت های کشور در این بخش توسط محققان موسسه رازی پژوهش و محصولات مورد نیاز ساخته می‌شود.

اسحاقی افزود: همه تولیدات موسسه رازی در سه حوزه انسان، دام و طیور، حاصل تحقیقات پزشکی و دامپزشکی درون موسسه است و بسیاری از نیازهای کشور ایران به انواع واکسن‌های پزشکی و دامپزشکی با تولیدات موسسه رازی تامین می‌شود.

رئیس موسسه رازی، رسالت اصلی این مجموعه را حفظ سلامت انسان، دام و طیور اعلام کرد و گفت: حدود سه و نیم میلیارد دز واکسن در حوزه دام و طیور در موسسه رازی تولید می شود و در کشور به مصرف می‌رسد.

تعریف پروژه‌های مشترک با توجه به پتانسیل‌های موسسه و ظرفیت‌های فائو، اطلاع‌رسانی دوره‌های آموزشی فائو به موسسه، تجهیز آزمایشگاه‌های تخصصی و برقراری ارتباط با آزمایشگاه‌های رفرانس دنیا، بهره‌گیری از کمک‌های آموزشی و فنی فائو، برگزاری نشست‌های دوره‌ای تخصصی در حوزه‌های واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک، برگزاری کارگاه‌های آموزشی بین‌المللی مشترک توسط آزمایشگاه‌های تخصصی موسسه و ... از جمله اهداف برگزاری این جلسه عنوان شد.

دهوج و هیئت همراه در پایان این نشست، از موزه روابط عمومی موسسه رازی بازدید کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید