Iranian Agriculture News Agency

توسعه سبد محصولات لبنی کشت و صنعت مغان

معاون فنی و صنایع شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اعلام کرد: کشت و صنعت مغان با هدف گسترش خط تولید محصولات لبنی، راه‌اندازی خطوط تولید ماست پروبیوتیک، ماست موسیر، روغن زرد، و دوغ بطری را در دستور کار قرار داده و تولید پنیر در مرحله تحقیق و توسعه قرار دارد.

توسعه سبد محصولات لبنی کشت و صنعت مغان

کیومرث خان‌محمدیان در این ارتباط به خبرنگار ایانا گفت: پیش از این تولیدات کارخانه لبنیات کشت و صنعت مغان، به‌منظور تولید شیر خشک، به‌عنوان محصول اصلی و خامه و کره به‌عنوان محصول جانبی راه‌اندازی شده است. در مراحل بعدی، ماست لیوانی، دوغ کیسه‌ای و شیر پاستوریزه کیسه‌ای به سبد محصولات این کارخانه اضافه شدند.  

وی توضیح داد: محصول اصلی کارخانه ما شیر خشک است. چیزی حدود ۸۰ درصد از شیر تولیدی ما به خط تولید شیر خشک می‌رود. ما یکی از شناخته شده‌ترین شرکت‌های تولیدکننده شیر خشک در کشور هستیم  که تولید روزانه 15 تن را نیز در کارنامه خود ثبت کرده‌ایم.

خان‌محمدیان ادامه داد: بخشی از تولید شیر خشک کشت و صنعت مغان به مصرف تولید داخل رسیده و الباقی صادر می‌شود. مقاصد صادراتی شیر خشک ما کشورهای عراق و پاکستان هستند و پیش از این کشورهای آسیای میانه نیز مشتری این محصول بودند.

معاون فنی و صنایع شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ضمن اشاره به ثبت رکورد تولید 230 تن شیر در روز در ماه‌های اخیر توسط دامپروری مجموعه، بیان کرد: شیر مصرفی کارخانه لبنیات کشت و صنعت مغان از شیر تولیدی دامداری خود کشت و صنعت است. پیش از این در دوره‌هایی این کارخانه از خارج از کشت و صنعت شیر دریافت کرده است، ولی طی دو سال گذشته تنها از شیر تولیدی خود کشت و صنعت استفاده کرده‌ایم.

وی افزود: ما تقریبا تنها شرکت در کل کشور هستیم که تمام زنجیره تولید محصولات لبنی را در یک مجموعه داریم و تولید نهاده‌های دامی، دامپروری و کارخانه لبنیات در مجموعه کشت و صنعت مغان مستقر هستند. این باعث شده که شیر استحصالی از دامپروری در حداقل زمان ممکن بدون کوچک‌ترین افت کیفیت در اختیار کارخانه لبنیات قرار گیرد  که نقطه قوت بزرگی برای لبنیات کشت و صنعت مغان است.

وی ادامه داد: حتی بهترین تکنولوژی‌های روز دنیا نیز در صورتی که ماده اولیه مرغوب در دسترس نداشته باشند، نمی‌توانند محصول تولیدی با کیفیت تحویل دهند. در حال حاضر بزرگترین کارخانه لبنیات کشور در تهران و بزرگترین دامداری صنعتی در اصفهان مستقر هستند و همین مسافت ۶ تا هفت ساعته ممکن است باعث افت کیفیت ماده اولیه شود که ما چنین مشکلی نداریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید