Iranian Agriculture News Agency

توزیع مواد ژنتیکی 6 راس گاو برتر دنیا از نیمه دوم مردادماه

مدیرعامل شرکت نهاده‌های دامی جاهد، از توزیع مواد ژنتیکی 6 راس گاو نر هلشتاین اصلاح نژادی، از نیمه مرداد ماه خبر داد.

توزیع مواد ژنتیکی 6 راس گاو برتر دنیا از نیمه دوم مردادماه

محمد علی مهری در این ارتباط به خبرنگار ایانا گفت:  شرکت نهاده‌های دامی جاهد با اخذ مجوز از مرکز اصلاح نژاد و بهبود دام معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور، اقدام به ورود 6 راس گوساله نر اصلاح نژادی هلشتاین منطبق با ضوابط مرکز اصلاح نژاد کرده است که توزیع اسپرم آنها از نیمه دوم مرداد ماه عملیاتی خواهد شد.

وی توضیح داد: به‌منظور استمرار پیشرفت ژنتیکی دامداری‌های صنعتی و گاوهای شیری، و همچنین افزایش شاخص‌های عملکردی، اقتصادی و اصلاح نژادی، ضرورت دارد هرساله مقداری ژن جدید به کشور وارد شود؛ که این می‌تواند به‌صورت واردات اسپرم یا واردات گوساله نر برتر که از جامعه یک درصد دنیا انتخاب می‌شود، باشد.

 مهری افزود: تمامی شاخص‌های اصلاحی، ژنتیکی، سلامتی و اقتصادی این گاوهای  نر با تولید ایستگاه‌های درجه اول دنیا برابری می‌کند و با نقش موثری که در استمرار تولید شیر خواهد داشت، می‌تواند تولید پایدار و امنیت غذایی کشور را تضمین کند.

مدیرعامل شرکت نهاده‌های دامی جاهد یادآور شد: گاوهای وارداتی دارای شناسنامه بین‌المللی و کد  Naab 289هستند و اطلاعات آنها هر سه ماه یک بار، براساس اطلاعات و داده‌های انجمن هلشتاین آمریکا به روز می شود.

وی توضیح داد: Naab 289، کد بین‌المللی ایستگاه تستاژ شرکت نهاده‌های دامی جاهد است که نشان از اعتبار بین‌المللی تولیدات ایستگاه نهاده‌های دامی جاهد دارد. ما این کد را سال 91 دریافت کردیم و تمام اسپرم‌های مشارکتی و بین‌المللی تولیدی این مجموعه تحت این کد و شناسنامه تولید می‌شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید