Iranian Agriculture News Agency

برنامه‌ریزی برای تولید خوراک دام از ضایعات میادین شهرداری

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از برنامه‌ریزی این سازمان برای تبدیل ضایعات میادین به خوراک دام خبر داد.

برنامه‌ریزی برای تولید خوراک دام از ضایعات میادین شهرداری

ایوب فصاحت در این ارتباط به خبرنگار ایانا گفت: روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن تولید بقایای میوه‌های ورودی به سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران است که تاکنون با حدود ۱۰ گروه مختلف برای فرآوری این ضایعات و باز تبدیل آنها به خوراک دام مذاکراتی انجام شده است.

وی ادامه داد: این مجموعه‌ها متشکل از شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های استارتاپی و فعالان بخش خصوصی هستند، یکی از این مجموعه‌ها قریب به ۶ ماه است که روی تبدیل ضایعات میادین به خوراک دام کار کرده و موفقیت‌هایی را نیز به دست آورده است.

وی با بیان این که این تولید هنوز به مرحله تجاری‌سازی نرسیده است، اضافه کرد: همزمان با همکاری گروهی از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نیز اقداماتی در دست انجام است که این مجموعه‌ها در مرحله برنامه‌ریزی برای دریافت ضایعات میادین هستند.

فصاحت افزود: همکاری ما با هر کدام از این مجموعه‌ها که کارایی بیشتری داشته باشند و بتوانند این چرخه را کامل اجرا کنند؛ ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان  این که سازمان میادین از  این اقدام به‌دنبال کسب منفعت اقتصادی نیست، گفت: سال گذشته تولید کمپوست از ضایعات میادین را آغاز کرده بودیم که با طرح موضوع تبدیل این ضایعات به خوراک دام، تولید کمپوست از اولویت ما خارج شد.

وی بیان کرد: در سایر استان‌های کشور نیز اقدامات مشابه انجام شده است که جزئیات آن در اختیار سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید