Iranian Agriculture News Agency

ایران محصولات ژنتیکی دامی به کشورهای منطقه صادر می‌کند

مدیرعامل شرکت نهاده‌های دامی جاهد از تحقق صادرات سومین محموله محصولات ژنتیکی دامی توسط این شرکت خبر داد.

ایران محصولات ژنتیکی دامی به کشورهای منطقه صادر می‌کند

محمدعلی مهری  در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: ایران اولین صادرکننده رسمی محصولات ژنتیکی در آسیا است. با توجه به رقابت سنگین برای صادرات این محصول بین چند شرکت اروپایی، آمریکا و کانادا، و بالابودن سطح تکنولوژی و بهداشتی در تولید این محصول، وارد شدن ایران بین کشورهای صادرکننده اسپرم، بسیار حائز اهمیت و افتخار آفرین است.

مهری ادامه داد: شرکت نهاده‌های دامی جاهد، از سال گذشته با همت و همکاری سازمان دامپزشکی و مرکز اصلاح نژاد دام معاونت امور تولیدات دامی، صادرات رسمی این محصولات را آغاز کرده است.

وی افزود: برای اولین بار سال گذشته دو محموله، و امسال نیز یک محموله از محصولات شرکت، به مقصد دو کشور آسیای میانه صادر شد که مورد رضایت و استقبال کشورهای خریدار قرار گرفته است. در حال حاضر نیز رایزنی با تمام کشورهای همسایه، برای صدور محصولات ژنتیکی را در دستور کار داریم.

مدیر عامل شرکت نهاده‌های دامی جاهد، دلیل تاخیر در صادرات به تمامی کشورهای همسایه را لزوم هماهنگ شدن دستورالعمل‌های بهداشتی ایران و کشورهای مقصد صادرات و تکمیل و ارسال مدارک دانست و گفت: پس از طی این مراحل و انجام صادرات، شرکت ما آمادگی ارائه خدمات مشاوره فنی در بحث تلقیح را نیز به کشورهای خریدار اسپرم خواهد داشت.

مهری اعلام کرد: در آخرین فاز صادراتی، محموله شامل ۱۰ هزار دوز اسپرم گاو هلشتاین بوده، و عملیاتی کردن صادرات یک محموله اسپرم نژاد گاو براون سوئیس نیز در دستور کار است.

وی درک و تشخیص اهمیت صادرات محصولات ژنتیکی دامی توسط سازمان دامپزشکی کشور و مرکز اصلاح نژاد دام معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی را بسیار با ارزش قلمداد کرد و بر لزوم گسترش بازارهای صادراتی و تحقق صادرات این محصولات به سایر کشورهای منطقه و جهان تاکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید