Iranian Agriculture News Agency

ضرورت حمایت صنایع لبنی از بخش کشاورزی

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ضمن اشاره به اقدام این سازمان در جهت تسهیل دسترسی مردم به لبنیات با قیمت مناسب، بر ضرورت حمایت صنایع لبنی از بخش کشاورزی به‌عنوان تامین کننده شیر تاکید کرد

ضرورت حمایت صنایع لبنی از بخش کشاورزی

به گزارش ایانا، ایوب فصاحت در دومین همایش صنعت لبنیات و صنایع وابسته که امروز، دوشنبه در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد گفت: سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در راستای مسئولیت اجتماعی که شهرداری تهران برای خود تعریف کرده است، حدود ۲۵ غرفه با تعرفه پایه در اختیار انجمن صنایع لبنی قرارداده است.

وی ادامه داد: شرط واگذاری این غرف به انجمن ارائه محصولات لبنی با تخفیف ویژه به شهروندان بود که پس از دو تا سه ماه برنامه‌ریزی، عملیاتی شده است.

فصاحت در توضیح اهداف شهرداری تهران از این اقدام گفت: اولین هدف گسترش تولید محصولات لبنی در قالب زنجیره است. در صورتی که تولید در قالب زنجیره صورت بگیرد، مشکلات تمام حلقه‌های زنجیر از بخش دامپروری تا آخرین حلقه‌های تولید و عرضه برای زنجیره قابل درک خواهد بود.

وی افزود: هدف دیگر تقویت فعالیت‌های تشکلی برای تقویت و قوام تولید است.

فصاحت ادامه داد: در حال حاضر بخش تولید شیر به‌عنوان زیربخش کشاورزی از شرایط خوبی برخوردار نیست. در صورتی که تشکل صنایع لبنی که از قدرت چانه‌زنی بیشتر و سازماندهی بهتری برخوردار است، از حلقه اول زنجیره تولید که مرکز پرورش دام و تولید شیر هستند حمایت کنند مانع از تعطیلی این مراکز خواهند شد.

وی حرکت بازار به سمت تولید را بسیار راحت‌تر و موثرتر از حرکت تولید به سمت بازار دانست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید