Iranian Agriculture News Agency

آخرین آمار قربانیان تب کریمه کنگو اعلام شد:

28 نفر مبتلا و 3 نفر فوت شده

مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تاکنون 28 نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متاسفانه سه نفر فوت کردند. بنابراین انتظار می‌رود هموطنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

28 نفر مبتلا و 3 نفر فوت شده

امین اسدی گفت: با وجود اینکه شرایط تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو به‌عنوان یک بیماری مشترک بین انسان و دام در کشور مهیا شده است، اما رعایت اصول بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: این بیماری با رعایت اصول بهداشتی مذکور شامل حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام‍‌ها، سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن، نظیر چشم و دهان با ترشحات و خون دام آلوده قابل کنترل است.

وی همچنین خودداری از کشتار دام در محل‌های غیرمجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محل‌های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت  در دمای یخچال، روش‌های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان مانند پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک، اجتناب از خوردن جگر خام ونیم پخته را برای کنترل این بیماری حائز اهمیت دانست.

اسدی گفت: این ویروس در برابر حرارت حساس است، بنابراین پختن گوشت باعث از بین رفتن آن می‌شود. 

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هرگونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، سریعا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید