Iranian Agriculture News Agency

زنجیره تولید بوقلمون در اصفهان تکمیل می‌شود

مدیرعامل تعاونی بوقلمون‌داران استان اصفهان از تکمیل زنجیره تولید بوقلمون در کشور با احداث کارخانه خوراک بوقلمون و مزرعه مولد این پرنده در استان اصفهان خبر داد.

زنجیره تولید بوقلمون در اصفهان تکمیل می‌شود

اکبر یزدانی نجف آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا اعلام کرد: تعاونی بوقلمون‌داران استان اصفهان زنجیره کامل و منسجم تولید بوقلمون در کشور را ایجاد کرده است.

وی افزود: این زنجیره با ارائه خدماتی مانند کشتار عمده و توزیع مویرگی، ارائه خدمات مشاوره توسط مسئول فنی دامپزشک و مشاور تغذیه، تولید کنسانتره خوراک و مکمل مخصوص بوقلمون با برند شرکت تعاونی تولید، فعال است و به زودی تامین جوجه یک روزه برای اعضاء را دردستور کار دارد.

وی توضیح داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تامین جوجه یک روزه بوقلمون بر اساس نیاز تولید، در حال حاضر تولید جوجه یک روزه بوقلمون محدود است و گاهی برخی از پرورش دهندگان تا سه ماه در نوبت رزرو جوجه منتظر مانده و ناچار به تحمل هزینه‌های ثابت تولید در دوران خالی بودن مزرعه می‌شوند. گاهی قیمت روز جوجه در زمان رزرو و زمان تحویل متفاوت است که پروررش دهنگان ملزم به پرداخت این مابه التفاوت هستند.

عضو هیات مدیره این تعاونی ادامه داد: تعاونی بوقلمون داران اصفهان به همین منظور برای احداث مزرعه مولد بوقلمون برای تامین نیاز اعضای تعاونی با ظرفیت 8000 قطعه مولد و 800 بوقلمون نر در شهرستان چادگان برنامه‌ریزی کرده است. در مهرماه آتی جوجه‌ریزی مولد انجام شده و در صورت اجرای به موقع این برنامه‌ریزی در مرداد 1403 می‌تواند جوجه‌های تولیدی خود را در اختیار اعضای تعاونی و پرورش دهندگان قرار دهد.

یزدانی گفت: تعاونی برای احداث کارخانه دان نیز در شهرک صنعتی تیران با ظرفیت 90 هزار تن در سال برنامه‌ریزی و اقدام کرده است تا پاسخگوی نیاز اعضای تعاونی به خوراک‌های تخصصی مورد نیاز برای پرورش بوقلمون و در صورت نیاز، سایر طیور باشد.

وی ادامه داد: چهار کشتارگاه دومنظوره در استان اصفهان برای کشتار بوقلمون، در لاین کشتار مستقل مجهز شده‌اند که به صورت کارمزدی کشتار این پرنده را در دستور کار دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید