Iranian Agriculture News Agency

تولید میگوی پرورشی صادرات محور برنامه‌ریزی‌شده است

تولید میگوی پرورشی آب‌شور در کشور به‌عنوان یک کالای صادرات محور برنامه‌ریزی‌شده است.

تولید میگوی پرورشی صادرات محور برنامه‌ریزی‌شده است

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان شور سازمان شیلات ایران بابیان این مطلب افزود: با توجه به تولید صادرات محور میگوی پرورشی آب‌شور، وجود بازارهای قوی خارجی به همراه بالا رفتن قیمت ارزی محصول و نرخ تبدیل آن در کشور به‌عنوان عوامل تأثیرگذار در میزان عرضه محسوب می‌شود.

وحید معدنی ادامه داد: در حال حاضر صادرات میگو به بیش از ۲۱ کشور صورت می‌گیرد و پنج کشور عمده واردکننده میگوی پرورشی آب‌شور ایران شامل روسیه، امارات متحده عربی، چین، قطر و ترکیه است.

وی در همین حال صادرات میگو کشور در سال ۱۴۰۱ را بیش از ۳۷ هزار تن اعلام کرد.

معدنی گفت: عمده گونه میگوی مورد پرورش در ایران، گونه وانامی هست.

وی اضافه کرد: سازمان شیلات ایران به‌منظور توسعه صادرات میگوی پرورشی به دنبال جذب سرمایه‌گذاران برای ایجاد تنوع در بسته‌بندی و عرضه محصول است و در این زمینه پیشرفت‌های قابل‌توجهی از طریق حمایت از ایجاد بازارهای آبزیان استانی صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان شور سازمان شیلات ایران گفت: در حال حاضر تعداد ۹۲ واحد فرآوری میگو که با تجهیزات و ماشین‌آلات مرتبط در کشور داریم و ظرفیت فرآوری در یک نوبت‌کاری ۱۳۵۰ تن در روز هست.

وی در موردحمایت از تولیدکنندگان میگوی کشور نیز اعلام کرد: حمایت از پرورش‌دهندگان میگو در قالب سیاست‌گذاری‌های اصولی و فنی در تولید و صدور مجوزهای مربوطه در درگاه ملی، هدایت‌های فنی و کارشناسی در سطوح استانی و ستاد، هدایت و نظارت بر عملکرد شیلات استان‌ها در چارچوب وظایف محوله، ایجاد هماهنگی بین تمام دستگاه‌های ارائه‌کننده خدمات و توزیع نهاده‌ها و تسهیل سازی امور به‌منظور فعال‌سازی ظرفیت‌های راکد انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید