Iranian Agriculture News Agency

اطلاعیه سازمان دامپزشکی کشور به مناسبت عید سعید قربان

روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از آمادگی این سازمان و ادارات استان‌ها، برای بازرسی بهداشتی و نظارت شرعی دام‌های کشتاری به مناسبت عید سعید قربان در سطح کشور خبر داد.

اطلاعیه سازمان دامپزشکی کشور به مناسبت عید سعید قربان

به گزارش ایانا متن اطلاعیه به شرح ذیل است :

«ضمن عرض تبریک فرارسیدن عید سعید قربان، به اطلاع مردم عزیز ایران می‌رسانیم به‌منظور حفظ سلامت هم‌وطنان گرامی و تأمین بهداشت عمومی جامعه ، سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل دامپزشکی در سطح استان‌ها آماده بازرسی بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی شما در روز عید سعید قربان می‌باشند. بازرسین بهداشت گوشت دامپزشکی و ناظرین شرعی با استقرار در نقاط مختلف شهرها به‌ویژه در محل کشتارگاه‌های دامی، دام‌های کشتاری شمارا ازنظر آلودگی به عوامل بیماری‌زا بالأخص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بازرسی نموده و سلامتی شما مصرف‌کنندگان عزیز را از ابتلا به بیماری‌ها تضمین خواهند نمود.

از مردم عزیز خواستاریم به مناسبت این روز عزیز ، دام موردنیاز خود را فقط از مراکز مجاز و مورد تائید سازمان دامپزشکی که توسط ارگان‌های ذی‌ربط ازجمله شهرداری در نقاط مختلف شهرها دایر شده‌اند، تهیه بنمایند.

ادارات کل دامپزشکی در استان‌ها با سازمان‌دهی اکیپ‌های ویژه عید قربان، از هنگام خرید دام تا هنگام معاینات پیش و پس از کشتار آماده همکاری با شهروندان هستند.

سازمان دامپزشکی کشور ضمن تأکید بر رعایت اصول ساده بهداشتی، از شهروندان خواستار است در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا موارد مشکوک، مراتب را سریعاً به نزدیک‌ترین شبکه دامپزشکی گزارش کنند».

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید