Iranian Agriculture News Agency

شیوع بیماری در سایت میگوی بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر از بروز بیماری در سایت پرورش میگو شیف بوشهر خبر داد و گفت: با توجه به بروز بیماری ahpnd در سایت پرورش میگو شیف، ذخیره سازی میگو به مدت یک هفته در این سایت ممنوع است.

شیوع بیماری در سایت میگوی بوشهر

به گزارش ایانا به نقل از مانا، عقیل امینی با اشاره به وضعیت موجود ذخیره‌سازی میگو در سایت‌های پرورش میگو و گزارشی از بروز بیماری ahpnd در سایت پرورش میگو شیف و مزارع آلوده  اظهار داشت: باتوجه‌به بروز بیماری ahpnd در سایت پرورش میگو شیف‌، ذخیره‌سازی میگو در استخرهای پرورشی به مدت یک هفته در این سایت ممنوع است و لاروریزی مجدد مزارع در این سایت، منوط به ارائه گزارش و پایش بیماری ahpnd  توسط اداره کل دامپزشکی و خط سیر بیماری در این سایت است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به نشست تخصصی برای پیشگیری از انتشار بیماری در سایت‌های پرورشی گفت:  مقرر شد در اسرع وقت اداره کل دامپزشکی با همکاری اتحادیه پرورش میگو و اتحادیه سایتی‌، نسبت به معدوم‌سازی استخرهای پرورشی آلوده بر‌اساس دستورالعمل بهداشتی موجود، اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا مقرر شد صندوق بیمه محصولات کشاورزی نسبت به تأمین هزینه کُلر، برای معدوم‌سازی استخرهای پرورش میگو آلوده و بیمه شده اقدام شود.

امینی با بیان اینکه ورود پست لارو و ناپلی میگو از  خارج استان ممنوع است گفت: تمامی اتحادیه‌های سایت میگو پرورشی نسبت به کنترل ورود و خروج افراد و وسایل نقلیه اقدام کنند و ورودی تمامی سایت‌ها فعال و کنترل لازم در این خصوص را داشته باشند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر بیان کرد:  مقرر شد مراکز تکثیر میگو به هیچ وجه بدون گواهی سلامت‌، خروجی لارو  میگو نداشته باشند و مسئولیت کنترل سلامت لارو میگو به عهده مسئولین بهداشتی مستقر در مراکز تکثیر است.

وی تأکید کرد: با متخلفین که بدون گواهی سلامت در مزارع پرورش میگو ذخیره‌سازی و مراکز تکثیری که ناپلی و یا پست لارو میگو از خارج استان وارد کرده‌اند به جد برخورد قانونی صورت گیرد.

امنیتی اضافه کرد: تمامی دستگاه‌های دولتی مرتبط‌، اتحادیه‌های تکثیر و پرورش میگو و انجمن آبزیان‌، در کنار هم اهتمام جدی در جهت کنترل بیماری پرورش میگو به کارگیرند.

در این جلسه‌ مقرر شد در اسرع وقت اداره کل شیلات استان بوشهر، نسبت به برگزاری دوره آموزشی با عنوان پیشگیری و کنترل بیماری  ahpnd در مزارع پرورش میگو اقدام کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید