Iranian Agriculture News Agency

رویکرد احتیاطی شیلات در صید فانوس‌ ماهیان

مدیر کل دفتر و صیادی سازمان شیلات ایران از رویکرد احتیاطی سازمان شیلات ایران در صید فانوس ماهیان در راستای حفظ این ذخایر خبرداد.

رویکرد احتیاطی شیلات در صید فانوس‌ ماهیان

به گزارش خبرنگار ایانا، صید فانوس ماهیان چند سالی است که به سبب اهمیت حفظ پایداری این ذخایر ارزشمند در کشور با محدودیت‌های مواجه شده است. برخی فعالان بخش خصوصی این محدودیت‌ها را عامل عدم امکان بهره‌برداری ایران از این ذخایر و خالی کردن میدان به نفع سایر کشورها دانسته‌اند.

مدیر کل دفتر و صیادی سازمان شیلات ایران در این ارتباط به خبرنگار ایانا گفت: ما ذخایری ارزشمندی از فانوس ماهیان در آب‌های عمیق دریای عمان داریم که باید در برنامه مدیریت بهره‌برداری سازمان شیلات ایران مورد توجه قرار بگیرند.

رضا عباسپور نادری افزود: لازم است برنامه‌ریزی بهره‌برداری ناوگان را متناسب با ظرفیت‌هایی که در این بخش داریم، تنظیم کنیم.

 وی تاکید کرد: فانوس ماهیان یکی از ذخایر غنی و ارزشمند ما هستند. بر اساس مطالعات و نتایج یافته‌های پژوهشی که توسط موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور اعلام شده است، میزان مجاز برداشت سالیانه از این ذخایر، ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن است که سازمان شیلات ایران، با رویکرد احتیاطی، برنامه برداشت 100 هزار تن از این از ذخایر فانوس ماهیان دریای عمان را در دستور کار قرار  داده است.

وی در ارتباط با تعهد سایر کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان به حفظ این ذخایر گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان  هم به‌عنوان کشورهای عضو سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، از جمله سازمان مدیریت ماهیگیری منطقه‌ای و کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند، لزوماً باید شرایط مدیریت ماهیگیری خود را مشابه ایران با الزامات مصوبات و مقررات این سازمان‌ها تنظیم کنند.

نادری اضافه کرد: تطبیق ضوابط صید با این سازمان‌ها برای تمام کشورهای عضو الزامی است و بدون تردید در صورت عدم رعایت این ضوابط، برای سیاست‌های بازدارنده و برخورد با مصادیق تخلف برنامه‌ریزی شده است و برخورد با متخلفان حتماً بر اساس ساز و کارهای حقوقی لازم در دستور کار این سازمان‌های ناظر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید