Iranian Agriculture News Agency

قطعی برق تولید جوجه یک روزه را متاثر نخواهد کرد

عضو هیات رئیسه انجمن جوجه یک روزه گفت: کارخانجات جوجه کشی خود را برای نوسانات برق آماده کرده‌اند.

قطعی برق تولید جوجه یک روزه را متاثر نخواهد کرد

به گزارش خبرنگار ایانا، اعلام خبر قطعی برق یک روز در هفته شهرک‌های صنعتی توسط وزارت نیرو، این نگرانی را ایجاد کرد که آیا این بی‌برقی‌ها دامان صنعت مرغداری کشور را نیز خواهد گرفت؟

از آنجا که این صنعت از طرفی وظیفه تامین پروتئین ارزان سفره مردم را بر عهده دارد و از سوی دیگر سر و کارش با موجودات زنده و آسیب‌پذیر است، احتمال قطعی برق در این مراکز، نگرانی‌هایی از بابت خسارت و ایجاد اشکال در این واحدها همچنین کاهش میزان عرضه مرغ و تخم مرغ در بازار به وجود آورد.

عضو هیات رئیسه انجمن جوجه یک روزه اما در این ارتباط به خبرنگار ایانا از آمادگی واحد‌های جوجه‌کشی برای شرایط قطعی برق خبر داد.

محمد کریم فکوری گفت: هنوز بخشنامه‌ای مبنی بر قطعی برق مراکز تولید جوجه یک روزه به دست ما نرسیده و قطعی برق نیز نداشته‌ایم. ولی کارخانجات جوجه‌کشی خود را برای شرایط این چنینی آماده کرده‌اند

وی توضیح داد: با توجه به اهمیت تداوم روشن بودن دستگاه‌های جوجه‌کشی در هنگام تولید جوجه، تمام کارخانجات ملزم به تجهیز واحد به دو ژنراتور هستند.

فکوری بیان کرد: قطعی برق در کارخانجات جوجه کشی خسارات جبران‌ناپذیری ایجاد خواهد کرد، به همین منظور این کارخانجات برای قطعی برق ناخواسته، چه به دلیل کاهش مصرف در سطح ملی و چه مشکلات فنی، از قبل آماده شده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید