Iranian Agriculture News Agency

ثبت یک مکمل دارویی عسل در ایران

اختراع فرآورده و فرآیند تولید فرمولاسیون مکمل دارویی عسل با عصاره بره‌موم در ایران به ثبت رسید.

ایمان مهدویان راد درباره این فرآورده به خبرنگار ایانا گفت:  بره‌‌موم در شکل‌های مختلف در ایران و جهان فرموله می‌شود که از آن جمله می‌توان به کپسول، قطره آبی، قرص و .... اشاره کرد. ما برای اولین بار در سطح خاورمیانه این محصول را به صورت عصاره ترکیب‌شده با عسل فرموله کردیم و از آنجا که هیچ شرکتی پیش از ما این کار را انجام نداده بود، موفق به دریافت گواهی ثبت اختراع ملی آن شدیم.

وی ادعا کرد: ترکیب عسل وعصاره بره موم قوی‌ترین آنتی‌بیوتیک طبیعی است و به راحتی می‌تواند بدون هیچ عارضه‌ای جایگزین آنتی‌بیوتیک‌های رایج شود. این محصول سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و در پیشگیری و درمان انواع سرطان در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهدویان توضیح داد: مصرف این محصول بنا به دلیل استفاده در بیماران مختلف متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: بنا بر آموزه‌های طب سنتی ایرانی عسل مبدرق، و بدرقه کننده دارو به نقطه هدف در بدن است. در صورتی که عسل با یک ترکیب دارویی فرموله شود، در زمان ورود به بدن به صورت هوشمند عمل کرده و دارو را به نقطه هدف منتقل می‌کند. این موضوع در طب جدید نیز تایید شده است.

مهدویان در توضیح ویژگی‌های منحصر به فرد این اختراع گفت: ویژگی اختراع ما استفاده از خاصیت مبدرق بودن عسل است و ادعای ما این است که بره موم با فرمولاسیونی که ما اختراع کرده‌ایم، نسبت به سایر فرمولاسیون‌ها موثرتر خواهد بود.

وی افزود: در سایر کشورهای جهان، فرمول ترکیب عسل و بره موم ثبت نشده است ولی به صورت سنتی و بدون مجوز استفاده می‌شود. فرآورده ترکیب عسل و بره موم را با روش‌های مختلفی می‌توان تولید کرد و نوع فرمولاسیون ما نیز با سایر روش‌های معمول در جهان متفاوت است که این نیز در اختراع ثبت شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید