Iranian Agriculture News Agency

توسعه آبزی‌پروری لنگرود در گروه تامین آب

فرماندار لنگرود گفت: لنگرود در صورت فراهم شدن زمینه‌های سرمایه‌گذاری، پتانسیل تامین بخش عمده‌ای از نیاز کشور به محصولات شیلاتی را دارد.

توسعه آبزی‌پروری لنگرود در گروه تامین آب

محمدرضا جلالی در حاشیه جشنواره رهاسازی بچه ماهیان استخوانی و خاویاری، با اعلام این مطلب به خبرنگار ایانا گفت: در حال حاضر ما شاهد آمادگی سرمایه‌ گذاران برای توسعه آبزی‌­پروری در شهرستان هستیم و در صورتی که ما موانع را مرتفع کنیم، لنگرود می‌­تواند نقش بسیار پررنگ‌­تری در آبزی­‌پروری کشور داشته باشد.

جلالی بیان کرد: آبزی‌پروری در این شهرستان شرایط خوبی دارد اما ما به خوب بودن اکتفا نمی­‌کنیم. ما احساس می­‌کنیم که خوب بودن سد تعالی ما شده است.

وی اضافه کرد: استان گیلان و شهرستان لنگرود، ظرفیت‌های زیادی برای گسترش آبزی‌پروری دارد که می‌توان از آن برای تولید ثروت برای استان و کشور استفاده کرد. البته مشکلات و موانعی نیز در این حوزه داریم که در تلاش برای مرتفع کردن آن هستیم.

جلالی ادامه داد: از جمله این مشکلات، می‌توان به تامین آب برای جذب سرمایه‌گذارانی که بتوانند در حوزه گرمابی و سردابی سرمایه‌گذاری کنند، می‌توان اشاره کرد.

وی گفت: شهرستان لنگرود هم در حوزه‌­های صیادی و هم مراکز پرورش ماهیان خاویاری و استخوانی فعال است و این آمادگی را در میان سرمایه­‌گذاران و مردم می­‌بینیم که در صورت رفع موانع سرمایه‌‌گذاری، فعالیت خود را در توسعه بیشتر آبزی‌پروری شهرستان آغاز کنند.

لنگرود به عناون یکی از شهرستان­‌های استان گیلان، در سال گذشته چیزی در حدود 1840 تن آبزی تولید کرده است که از این میزان 1500 تن به آبزیان پرورشی و الباقی به صید اختصاص داشته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید