Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران:

سرمایه‌گذاری در شیلات 254 درصد افزایش یافت

مدیر کل برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت شیلات در ۱۴۰۰ حدود دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که این عدد در ۱۴۰۱ به هشت هزار میلیارد تومان رسید.

سرمایه‌گذاری در شیلات 254 درصد افزایش یافت

رجب علی قربان زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا، با اشاره‌ به افزایش سرمایه گذاری در حوزه صنعت شیلات،‌ گفت: رویکرد سازمان شیلات با ریاست جدید تغییر و تحول پیدا کرده و یک همت مضاعف در ستاد و ادارات استان‌های مختلف ایجاد شد. کمیته سرمایه‌گذاری تشکیل و ماحصل آن افزایش سرمایه‌گذاری و شناساندن صنعت شیلات به بخش خصوصی شد.

وی ادامه داد: پرورش ماهیان در قفس، میگو، خاویار و صنایع وابسته در یک سال گذشته رشد مضاعف کرد و بنا بر گزارش‌های که از استان‌ها دریافت کردیم، اتفاقات خوبی در بخش خصوصی انجام شد.

این مقام مسئول سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات را در سال ۱۴۰۰ حدود ۲ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در سال ۱۴۰۱ سرمایه‌گذاری رشد داشت و به بالای هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

مدیر کل برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شیلات تصریح کرد: از عدد سرمایه‌گذاری در صنعت شیلات در سال گذشته حدود ۶ هزار میلیارد تومان آن از سوی بخش خصوصی انجام شد.

به گفته وی؛ بخش خصوصی در حوزه‌های خاویار، میگو و ماهیان در قفس ورود پیدا کرد و سرمایه گذاری در این حوزه انجام شد.

وی با اشاره به رقم اعطای تسهیلات بانکی برای توسعه صنعت شیلات در کشور، گفت: ۱۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به شبکه تولید شیلات تزریق شده است و حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و زیربنایی به این بخش تخصیص داده شد.

قربان زاده با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری به رویکرد رشد تولید با اتکا به بخش خصوصی، اضافه کرد: در سال جاری تلاش برای سرمایه‌گذاری نیز در دستور کار قرار گرفت؛ رئیس سازمان شیلات نیز اولین جلسه سال جدید را به کمیته سرمایه‌گذاری اختصاص داد. همچنین در همین راستا همایشی در خرداد با محوریت جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برگزار خواهد شد.

وی تولیدات شیلات را اقتصادی دانست و افزود: بیش از ۷۰ درصد میگو صادراتی و ارزآور است. حجم‌ قابل توجهی از محصول خاویار صادر می‌شود.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که آیا روند صعودی افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات در سال جاری نیز تکرار خواهد شد؟‌ گفت: امیدواریم سرمایه‌گذاری امسال از ۱۰ هزار میلیارد تومان عبور کند. بدون تردید این امکان وجود دارد و امیدواریم امسال سرمایه‌گذاری در این حوزه دو برابر عدد سال گذشته شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید