Iranian Agriculture News Agency

شناسایی و جذب سرمایه گذار برای توسعه حوزه طیور استان تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تاکید بر جذب سرمایه گذار درحوزه کشاورزی به ویژه بخش طیور، خواستار شناسایی گلوگاه های فساد و نقاط حساس حوزه اراضی شد.

شناسایی و جذب سرمایه گذار برای توسعه حوزه طیور استان تهران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، شورای معاونین سازمان در شرایط کرونایی با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور رئیس سازمان و معاونین و مدیران ستادی سازمان در سالن جلسات با دستور کارهای تعیین شده برگزار شد.

فصاحت، رئیس سازمان نیز در این جلسه با تاکید بر جذب سرمایه گذار درحوزه کشاورزی به ویژه بخش طیور، خواستار شناسایی گلوگاه های فساد و نقاط حساس حوزه اراضی، حضور میدانی مدیران در ایام کشت پاییزه در مزارع و استمرار برگزاری جلسات منطقه ای  مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های تابعه و نیز بزرگداشت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی با قدرت و حضوری فعال شد.

سراب نشین، قائم مقام سازمان هم چنین گزارشی از برگزاری جلسات متعدد با زیرمجموعه معاونت امور تولیدات دامی ازجمله شرکت دامگستر، کنترل و رصد کارخانجات آرد استان با هدف تامین و تحویل سبوس مورد نیاز دامداران ارائه داد.

عامری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در این جلسه گزارشی از میزان خرید تضمینی  گندم در سال زراعی 1399-1400ارائه داد و گفت: برای سال زراعی آتی تاکنون 28 جلسه ستاد کشت پاییزه شهرستانی و 4جلسه استانی برگزار و نهاده های موردنیاز از جمله کودهای یارانه دار و بذور گواهی شده به میزان کافی تدارک دیده شده است؛ اما باتوجه به اینکه محدودیت کشت باتوجه به کمبود آب مشاهده می شود، توزیع بذور گواهی شده براساس آب مطمئن خواهد بود.

وی درخصوص سطح زیر کشت کلزا گفت: تاکنون 1500هکتار تقاضایابی شده که 37 هکتار تحت کشت این محصول قرار گرفته است.

اکبری شریف، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز با اشاره به سهمیه 10هزارتنی سبوس تخصیص داده شده به استان گفت: از مجموع 17 کارخانه آرد استان هنوز دوکارخانه سبوس خود را تحویل نمی دهند که در حال پیگیری هستیم و در مورد نحوه توزیع کنستانتره بین جمعیت دامی نیز درجلسه آتی موضوع تصمیم گیری می شود.

سرشماری رنبورعسل و واردات تخم مرغ نطفه دار جهت تولید جوجه یک روزه از سوی بخش خصوصی از دیگر موضوعات مطرح شده حوزه دام استان در این جلسه بود.

پازوکی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نیز در خصوص اقدامات و فعالیت های صورت گرفته این حوزه گفت: تسهیلات رفاهی نقدی و غیرنقدی از سوی تعاونی مصرف برای همکاران درنظرگرفته شد تا بخشی از نیاز معیشتی آنان را پوشش دهد.

وی ایجاد پنل خورشیدی، تامین و تجهیز ساختمان، تعمیر ماشین آلات سازمان و ... را از جمله دیگر فعالیت ها عنوان کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید