Iranian Agriculture News Agency

پرداخت بیش از ٢٢ میلیاردتومان تسهیلات به کشاورزان شهرستان ری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: مبلغ ۲۲ میلیارد و ۳۶۹ میلیون تومان تسهیلات کشاورزی طی سال گذشته در این شهرستان پرداخت شد.

پرداخت بیش از ٢٢ میلیاردتومان تسهیلات به کشاورزان شهرستان ری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، جبرئیل برادری در این خصوص اظهار داشت: تسهیلات پرداخت شده در حوزه امور دام و ساخت گلخانه است که به کشاورزان متقاضی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی موجب ایجاد ۳۸۷ شغل پایدار در حوزه کشاورزی شده است، خاطرنشان کرد: شغل های ایجاد شده علاوه بر گلخانه ها و دامداری ها در حوزه هایی مانند صنایع تبدیلی مانند سردخانه و کارخانجات بسته بندی نیز ایجاد شده است.

برادری با بیان اینکه در حدود ۲ برابر شغل مستقیم، اشتغال غیر مستقیم و  فصلی نیز در سال گذشته ایجاد شده است، افزود: یکی از راهبردهای اصلی جهاد کشاورزی در جنوب تهران ایجاد اشغال در بخش کشاورزی و استفاده از ظرفیت های این بخش در جهت تحقق شعار سال(جهش تولید) است.

وی افزود: اشتغال و درآمد زایی از مهم ترین مولفه‌های توسعه بخش کشاورزی است که اراضی حاصل‌خیز شهرستان ری ظرفیت مستعدی برای تولید محصولات کشاورزی و اشتغالزایی دارد که باید از این توانمندی به نحو مطلوب استفاده شود.

برادری با دعوت از سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع کشاورزی نظیر سردخانه و بسته بندی در شهرستان ری ابراز کرد: شهرستان ری به دلیل نزدیکی به بازار مصرف تهران ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه دارد که در صورت ایجاد صنایع کشاورزی قطعا شاهد جهش در حوزه اشتغال و افزایش درآمد خانوارهای این شهرستان خواهیم بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید