Iranian Agriculture News Agency

سرپرست فرمانداری پاکدشت تأکید کرد؛

تداوم اجرای عملیات آبخیزداری در شهرستان پاکدشت

سرپرست فرمانداری شهرستان پاکدشت در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران بر تداوم اجرای عملیات آبخیزداری در این شهرستان تأکید کرد.

تداوم اجرای عملیات آبخیزداری در شهرستان پاکدشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، مهدی یوسفی جمارانی سرپرست فرمانداری شهرستان پاکدشت در این دیدار از فعالیت های انجام شده از سوی منابع طبیعی به ویژه در خصوص اقدامات آبخیزداری تشکر کرد و افزود: از آنجائی که شهرستان پاکدشت سابقه سیل خیزی را در کارنامه خود دارد، از این رو پروژه های آبخیزداری که در حوزه های آبخیز این شهرستان به مرحله اجرا در آمده توانسته موجب کنترل سیلاب و کاهش خسارت های احتمالی و همچنین ایجاد امنیت برای مناطق پائین دست شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان پاکدشت اظهار کرد: با توجه به انجام عملیات آبخیزداری در کنترل سیلاب و تقویت سفره های آب زیرزمینی، فرمانداری از هیچ گونه همکاری و کمک در خصوص این گونه اقدامات دریغ نخواهد کرد.

در این دیدار علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ضمن ارائه گزارشی از سیمای منابع طبیعی و آبخیزداری و اقدامات صورت گرفته از سوی این اداره کل، اجرای طرح کاداستر اراضی ملی را از سیاست های راهبردی مجموعه منابع طبیعی و بسیار مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: با تعامل خوبی که با ادارات ثبت در سطح استان تهران و عزم و اراده ای که وجود دارد، در صدد هستیم تا پایان سال 1400 تمامی عرصه های ملی و دولتی استان زیر پوشش طرح کاداستر قرار گیرد و برای کل این اراضی اسناد تک برگ صادر شود.

وی ابراز کرد: شهرستان پاکدشت دارای حدود 32 هزار هکتار اراضی ملی است که تاکنون حدود 6 هزار هکتار از این اراضی کاداستری شده و اقدامات لازم برای صدور اسناد تک برگ 8 هزار هکتار دیگر این اراضی در دستور کار قرار دارد.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران ادامه داد: عملیات آبخیزداری و آبخوان داری از طرح های محوری سال جاری است که در سطح استان تهران و همچنین شهرستان پاکدشت به مرحله اجرا در می آید.

حیدریان تصرح کرد: با توجه به حوزه های آبخیز بحرانی شهرستان پاکدشت از لحاظ سیل خیزی و فرسایش خاک، برای سال جاری اعتباری حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان و از محل صندوق توسعه ملی به این امر اختصاص داده شده که این اقدامات در حوزه های آبخیز نیک، مارچشمه و توچال اجرائی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تأکید کرد: از آنجائی که تداوم پروژه های آبخیزداری ضرورتی اجتناب ناپذیر است، از این رو لازم است تا فرمانداران استان تهران در انجام این اقدامات حمایت های اعتباری و اجرایی را مبذول دارند.

 

شایان ذکر است مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در سفر به شهرستان پاکدشت که رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان وی را همراهی می کرد علاوه بر دیدار با سرپرست فرمانداری این شهرستان و رسیدگی به مسائل و مشکلات تعدادی از شهروندان، از مرکز تحقیقات آبخوان داری شهید هادی احمدی و برخی پلاک های ثبتی این شهرستان بازدید به عمل آورد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید