Iranian Agriculture News Agency

جامعه عشایری سهم مهمی در خودکفایی کشور دارند

مسئول امورعشایر شهرستان شمیرانات گفت: جامعه عشایری در این سالها در بخش اقتصادی برای کشور اثر گذار بودند و با تولیدات موثر خود در بخش محصولات کشاورزی و دامی گامی مهم برای خودکفایی برداشتند.

جامعه عشایری سهم مهمی در خودکفایی کشور دارند

به گزارش ایانا در استان تهران، محسن بختیاری در اولین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، دستگاه های وابسته و شهرستان های تابعه در دشت لار برگزار شد، گفت: 200 خانوار عشایر در شهرستان شمیرانات زندگی می کنند که حدود 37 هزار دام سبک در اختیار دارند.

وی تصریح کرد: عشایر شمیرانات تابستان را معمولا در ارتفاعات و ییلاقات محلی به سر برده و زمستان را در مناطق قشلاقی جنوب و جنوب شرقی استان تهران و شهرستان های ری و ورامین استقرار می یابند.

بختیاری ادامه داد: عشایر شمیرانات سالانه 377 تن شیرخام، 493 تن گوشت قرمز، 116 تن فرآورده های لبنی و 36 تن پشم تولید می کنند و محور اقتصاد و امرار معاش عشایر این شهرستان پرورش گوسفند و پرواربندی بره و گوسفند و زنبورداری و باغداری است.

بختیاری با اشاره  به ارائه خدمات به عشایر شهرستان شمیرانات گفت: احداث و نصب سرویس های بهداشتی به لحاظ مسائل زیست محیطی و استقرار سامانه های خورشیدی از قبیل حمام و فانوس خورشیدی و روشنایی معابر به منظور بهره برداری از انرژی پاک در راستای حفظ و حراست صحیح از منطقه عشایری دشت لار صورت گرفته است.

مسئول امور عشایر شمیرانات خاطرنشان کرد: ظرفیت و پتانسیل بالای مراتع شهرستان شمیرانات این امکان را فراهم کرده که از دیرباز دامداران بومی و همچنین دامداران و گله داران مناطق گرمسیر استان تهران از این موهبت خدادادی بهره برداری کنند.

مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز با تاکید بر نقش عشایر در حفظ و صیانت از مراتع و منابع ملی، از میزبانی امور عشایر تقدیر کرد.

گفتنی است با رعایت تمام موازین بهداشتی، اولین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، دستگاه‌های وابسته و شهرستان های تابعه با حضور مسئولان این ادارات در دشت لار برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید