Iranian Agriculture News Agency

اجرای ۴۶ درصد از مجموع اصلاح نژاد دام کشور در تهران

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: پارسال ۱۵ هزار رأس دام در استان تهران اصلاح نژاد شد و برای اصلاح نژاد ۲۰ هزار رأس دام در سال ۹۹ برنامه ریزی شده است.

اجرای ۴۶ درصد از مجموع اصلاح نژاد دام کشور در تهران

به گزارش ایانا در استان تهران، عباس اکبری شریف گفت: یکی از مهم‌ترین روش‌های افزایش بازدهی در دام‌های سبک و سنگین اصلاح نژاد است که در استان تهران به شکل ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: اکثر نژاد‌های دام تک قلو زا هستند و سرعت رشد پایین و ضریب چربی بالا دارند، اما با فرایند اصلاح نژاد دام، سرعت رشد افزایش و چربی دام کاهش پیدا می‌کند.

اکبری شریف با اشاره به اینکه ۳۳ درصد از واحد‌های صنعتی پرورش گاو شیری در استان تهران قرار دارد گفت: ۴۶ درصد از مجموع اصلاح نژاد دام کشور در تهران انجام می‌شود و در این خصوص استان تهران رتبه اول را دارد.

وی ادامه داد: سه مرکز تولید مواد ژنی نیز برای دام‌های سبک و یک مرکز برای دام‌های سنگین از روند اصلاح نژاد دام در تهران حمایت می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: در دام سنگین یکی از مهم‌ترین اقداماتی که انجام شده تشکیل گله از نژاد جرسی است که توانمندی بسیار خوبی برای شیردهی دارد و همچنین تولید کره را افزایش می‌دهد که این موضوع باعث کاهش واردات این محصول نیز می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید