Iranian Agriculture News Agency

کشت 16 رقم مقایسه‌ای جو (p.v.s) در اسلامشهر

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از اراضی زیر کشت تکثیری گندم و جو و کلزا و طرح کشت ارقام مقایسه ای جو در شهرستان اسلامشهر بازدید کرد.

کشت 16 رقم مقایسه‌ای جو (p.v.s) در اسلامشهر

به گزارش ایانا در استان تهران، مدیر زراعت استان تهران به همراه نمایندگانی از موسسه ثبت و گواهی بذر و کارشناسان زراعت و حفظ نباتات استان از ۱۵۰ هکتار اراضی زیر کشت تکثیری گندم و جو و کلزا و ۱۶رقم مقایسه ای pvs جو در شهرستان اسلامشهر بازدید کردند.

بهنیا، مدیر امور زراعت استان تهران در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه توجه به زمان مبارزه با سن مادر از اهمیت بالایی برخوردار است، از عوامل شهرستان اسلامشهر خواست تا با تمام توان خود به صورت شبانه روزی برای مقابله و مبارزه با این آفت، مراقبت و نظارت دقیق بر مزارع داشته باشند.

تغذیه به موقع مزارع غلات و کلزا جهت افزایش تولید محصول، از موضوعاتی بود که در این بازدید بحث و تبادل نظر شد .

گفتنی است مزارع تحقیقاتی  PVS، یک نقشه راهبردی کشت گندم و جو در سال‌های آینده است و از اهداف این طرح می توان به معرفی ارقام جدید به کشاورزان، شناسایی مناسب ترین رقم در مناطق مختلف و بررسی سازگاری ارقام جدید وارداتی با توجه به شرایط محیطی در آن منطقه اشاره کرد.

این طرح برای اجرای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی با بررسی عوامل تاثیرگذار در افزایش عملکرد در واحد سطح نوع رقم و سازگاری آن با منطقه برای تولید این محصولات برنامه ریزی شده است.

در این طرح ارقام و لاینها از نظر مقاومت گیاهان به عوامل زنده خسارت زا مانند آفات و بیماری ها و شرایط اقلیمی و محیطی مانند خشکی و کم آبی بررسی و برای کشت در سالهای آینده انتخاب می شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید