Iranian Agriculture News Agency

اصلاح نژاد دام گامی مهم و موثر در رشد وتوسعه اقتصادی است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات در کارگاه آموزشی اصلاح نژاد دام که با حضور ۱۵۰ نفر از دامداران شهرستان درمحل سالن اجتماعات بخشداری لواسان برگزار شد، گفت: اصلاح نژاد دام گامی مهم و موثر در رشد وتوسعه اقتصادی است.

اصلاح نژاد دام گامی مهم و موثر در رشد وتوسعه اقتصادی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی اصلاح نژاد دام در محل سالن اجتماعات بخشداری لواسان با حضور تعداد ۱۵۰ نفر از دامداران شهرستان شمیرانات کرد .

در ابتدای این جلسه، ایلکا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات گفت: اصلاح نژاد دام گامی مهم و موثر در رشد تولید و توسعه اقتصادی کشور است. گوسفنداصلاح نژاد شده یکی از مهمترین مباحث اقتصادی در دامپروری و از عوامل تاثیرگذار در تولید پروتیین و امنیت غذایی است. گسترش اصلاح نژاد دام با استقلال اقتصادی، ارتباط بسیار نزدیکی دارد و در اشتغالزایی مفید و مولد، نقش بسزایی ایفا می کند.  حفظ و حراست از این سرمایه ملی و افزایش میزان انواع تولیدات برای تامین پروتیین حیوانی و مواد خام مورد نیاز صنایع کشور، تنها با سرمایه گذاری، آموزش و تحقیق و بهبود مدیریت و اصلاح نژاد گوسفند و بز محقق می شود. 

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش تقاضا برای گوشت قرمز و لبنیات، دامداران باید به افزایش هر چه بیشتر تعداد دام مرغوب و اصلاح شده ترغیب شوند. 

به گفته ایلکا، افزایش تولید و حداکثری کردن سود، مهمترین و اصلی ترین هدف اصلاح نژاد دام است که باید با برنامه ریزی مناسب و توجه ویژه در راستای پایداری و توسعه پرورش دامهای مزیت دار در شهرستان ( گوسفند، بز ) شود.

در ادامه کارگاه آموزشی، مرادی از اساتید برجسته در این بخش و موسس  مرکز اصلاح نژاد دام در استان تهران مطالب کاربردی را  برای دامداران حاضر در جلیه بیان داشتند و مزایای اصلاح نژاد دام را از لحاظ تولید گوشت ،شیر چند قلوزایی و کاهش هزینه ها در دوره پرورش دام با استدلالات علمی بیان داشتند .

در پایان جلسه کارگزاران بیمه دام و محصولات باغی بانک کشاورزی مباحثی را در جهت افزایش سطح بیمه در شهرستان شمیرانات مطرح کردند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید