Iranian Agriculture News Agency

مراکزخدمات جهاد کشاورزی، کانون‌ های تخصصی بسیج کشاورزی می شوند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: اگر بتوانیم درسه حوزه توسعه کشت محصولات کم آب بر، توسعه گلخانه ای و نیز توسعه سامانه های آبیاری، 16مرکز خدمات جهاد کشاورزی را به کانون بسیج کشاورزی تبدیل کنیم، می توان عملکرد را ارتقا داد.

مراکزخدمات جهاد کشاورزی، کانون‌ های تخصصی بسیج کشاورزی می شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، ذوالفقاری در نخستین اجلاس سراسری کانون‌ های تخصصی بسیج کشاورزی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: هنر در پایداری تولید است؛ چراکه پایداری در تولید لازمه حفظ آب و خاک است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بسیج برای پیشبرد اهداف توسعه ای بخش کشاورزی گفت: اگر بتوانیم درسه حوزه توسعه کشت محصولات کم آب بر وپربازده و حذف ارقام پرمصرف، توسعه گلخانه ای وتولید درمحیط کنترل شده و نیز توسعه سامانه های آبیاری، 16مرکز خدمات جهاد کشاورزی را به کانون بسیج کشاورزی تبدیل کنیم، می توان عملکرد را ارتقا داد.

وی تصریح کرد: بالغ بر 80درصد آب مصرفی در کل ایران توسط بخش کشاورزی استفاده می شود ؛ درحالیکه این رقم در استان تهران تنها 43درصد آب مصرفی استان را بخش کشاورزی مصرف می کند.

ذوالفقاری، تولید محصول به ازای هرمترمکعب آب مصرفی را 2/2 اعلام کرد و گفت: آب در بخش کشاورزی استان تهران به طور مناسبی مصرف می شود و بهره وری دارد؛ با اینکه اولویت های مصرف آب را شرب، صنعت ، خدمات و درنهایت کشاورزی اعلام کرده اند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید