Iranian Agriculture News Agency

اطلاعیه مهم برای کشاورزان درخصوص تسهیلات اعتباری مکانیزاسیون+جزئیات

لیست انواع ماشین‌ها، ادوات وتجهیزات کشاورزی مشمول بهره‌مندی تسهیلات مکانیزاسیون در سامانه مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی به آدرس agmidc.maj.ir در دسترس همگان است.

اطلاعیه مهم برای کشاورزان درخصوص تسهیلات اعتباری مکانیزاسیون+جزئیات

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، به‌منظور توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی و ارتقاء ضریب مکانیزاسیون کشور، هرساله توسط وزارت جهاد کشاورزی تسهیلاتی تحت عنوان خط اعتباری مکانیزاسیون با عاملیت بانک کشاورزی به استان‌ها تخصیص داده می‌شود.

در سال جاری سهم استان تهران از این اعتبارات 730 میلیارد ریال بوده که در ابتدای سال به سازمان ابلاغ شد در نتیجه به دلیل عدم به روز رسانی قیمت ماشین‌ها و تجهیزات کشاورزی در سامانه 124 سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان امکان پرداخت این تسهیلات به متقاضیان میسر نشد.

خوشبختانه از 30 مهر 1402 با نامه ریاست مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر مرتفع شدن مشکل قیمت‌گذاری ماشین‌ها و تجهیزات کشاورزی در سامانه 124، امکان پرداخت تسهیلات خرید انواع ماشین‌ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی در زیر بخش‌های مختلف زراعی، باغی، گلخانه، گیاهان دارویی، دام و طیور، شیلات و جنگل و مرتع به متقاضیان بخش کشاورزی فراهم‌شده است.

بازپرداخت تسهیلات مکانیزاسیون پنج ساله و با عاملیت بانک کشاورزی است. برای خرید ماشین‌ها و تجهیزات کشاورزی 80 درصد قیمت ماشین از طریق تسهیلات و 20 درصد باقی‌مانده به‌صورت سهم آورده و توسط متقاضی تأمین می‌شود. جهت بهره‌مندی از این تسهیلات مبلغ پیش فاکتور ارائه‌شده توسط متقاضی باید با مبلغ مندرج در سامانه 124 هم‌خوانی داشته باشد. لذا متقاضیان می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر و آگاهی از سایر شرایط و نحوه برخورداری از تسهیلات مذکور و همچنین ارائه درخواست اخذ تسهیلات به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محل فعالیت خود مراجعه کنند.

ضمناً لیست انواع ماشین‌ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی مشمول بهره‌مندی تسهیلات مکانیزاسیون در سامانه مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی به آدرس agmidc.maj.ir  در دسترس همگان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید