Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت پسته از باغات استان تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از آغاز برداشت پسته در باغات سطح استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود 9 هزار و 900 تن پسته از باغات استان در سال جاری برداشت شود.

آغاز برداشت پسته از باغات استان تهران

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، جبرئیل برادری از افزایش 100 تنی تولید پسته در اراضی این استان خبر داد و اعلام کرد: هم‌اکنون پسته کاری در سطح استان رونق گرفته و محصولاتی قابل رقابت با استان‌های مطرح در این زمینه از این اراضی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت پسته از امروز آغاز شده و تا نیمه مهرماه ادامه دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 9 هزار و 900 تن پسته از اراضی پسته کاری استان برداشت شود که نسبت به سال گذشته می‌توان گفت تولید پسته در استان تهران حدود 100 تن افزایش یافته‌است.

برادری ادامه داد: امسال 11 هزار و 802 هکتار از اراضی استان تهران زیر کشت پسته رفته‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران میزان عملکرد تولید پسته در هر هکتار را ۱.9 تن اعلام کرد و گفت: تولید کنندگان پسته در استان تهران با استفاده از روش‌های نوین آبیاری توانسته‌اند با مدیریت آب کشاورزی، ضمن افزایش سطح زیر کشت، راندمان تولید را نیز به سطح مطلوب برسانند و هم‌اکنون بیش از 90 درصد اراضی زیر کشت پسته با شیوه‌های نوین آبیاری می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین و بیشترین ارقام پسته‌ای که در باغات استان تهران کشت می‌شود شامل اکبری، احمدآقایی، کله قوچی و فندقی است و این ارقام سال‌ها است که در سطح باغات کشت می‌شود.

رئیس  سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تاکید کرد: شهرستان‌های ورامین با هفت هزار و 680 تن، ری با 700 تن، پاکدشت با 650تن و ملارد با 600 تن بیشترین میزان تولید پسته در سطح استان تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید