Iranian Agriculture News Agency

آغاز کشت محصولات پاییزه استان تهران با کشت کلزا در مزارع شهرستان فیروزکوه

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: کشت محصولات پاییزه در سطح استان تهران امروز با کشت کلزا در مزارع شهرستان فیروزکوه آغاز شد.

آغاز کشت محصولات پاییزه استان تهران با کشت کلزا در مزارع شهرستان فیروزکوه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، محمودرضا آجودانی با اعلام این خبر افزود: باتوجه به محاسن کشت کلزا از جمله کاهش وابستگی به واردات دانه‌های روغنی، ایجاد تناوب با کشت غلات برای کاهش علف‌های هرز، توسعه کشت این محصول استراتژیک در سطح مزارع استان دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشت کلزا از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران برای گسترش کشت کلزا و دانه‌های روغنی مصمم بوده و جهت توسعه این دسته از محصولات روغنی، تامین نهاده‌ها اعم از انواع کودهای یارانه‌دار و بذر برای کشاورزان تهیه دیده شده است.

آجودانی درخصوص تامین و تدارک انواع بذور و کودهای مورد نیاز کشت پاییزه در استان گفت: نهاده‌های مورد نیاز کلزاکاران در انبارها موجود است و  کشاورزان می‌توانند ضمن مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی با اخذ حواله الکترونیک، نهاده خود را از نزدیکترین عاملان توزیع نهاده‌های کشاورزی مستقر در هر شهرستان دریافت کند.

به گفته این مقام مسئول، کشت کلزا به‌عنوان یکی از کشت‌های پاییزه از نیمه اول شهریور ماه از مزارع شهرستان فیروزکوه در سطح استان آغاز شده و تا پایان مهرماه در سایر شهرستان‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید