Iranian Agriculture News Agency

بازدید مسئولان کشوری از مزرعه نوآوری و نمونه کشور در شهرستان پیشوا

معاون وزیر و رئیس سازمان تات از مزرعه نوآور و بهره‌ور صفاری به‌عنوان مزرعه نوآور و بهره‌ور در این حوزه نام برد و آن را هدایت‌گر بخشی از ظرفیت‌های حوزه کشاورزی با استفاده از داشته‌ها و دستاوردهای موجود دانست.

 بازدید مسئولان کشوری از مزرعه نوآوری و نمونه کشور در شهرستان پیشوا

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، میر سامان پیشوایی رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران، خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، عباسی مشاور وزیر و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری به همراه جبرئیل برادری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و سایر مسئولان از مزرعه صفاری به‌عنوان مزارع نوآور کشور واقع در شهرستان پیشوا بازدید و نیز در جلسه هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری بازدید کردند.

در ادامه بازدید امروز مسئولان از یکی از مزارع نوآور کشور در شهرستان پیشوا، کارخانه کشت و صنعت و دامپروری شمه شیر که بزرگترین کارخانه تولید شیر خشک و کره و خامه در خاورمیانه به شمار می‌رود، مورد بازدید قرار گرفت.

 این کارخانه سالانه سه هزار و ۵۰۰ تن شیرخشک پرچرب ۲۶ هزار تن شیرخشک کم‌چرب، هفت هزار و ۵۰۰ تن کره پاستوریزه و هشت هزار و ۱۰۰ تن خامه، سه هزار تن شیر تغلیظ شده و ۷۰۰ تن پودر آب پنیر تولید می‌کند.

خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تات؛ در این بازدید با اذعان بر اینکه در فرایندی دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی به دنبال افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی هستیم، تاکید کرد: یکی از راهبردهای در نظر گرفته شده در راستای دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی ایجاد مزارع نوآوری و بهره‌ور است.

معاون وزیر و رئیس سازمان تات؛ مقصود از مزارع نوآوری و بهره‌ور را مزارعی دانست که با به کارگیری آخرین دانش‌های روز و فناوری‌هایی که در مزرعه و بخش‌های مختلف کشاورزی قابل استفاده است بتواند شاهد بیشترین بهره‌وری در آن مزرعه نسبت به منطقه بود و افزود: امسال در استان تهران 150 مزرعه نوآور و بهره‌ور شناسایی شد که در نظر است با حمایت‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی این مزارع به‌عنوان هدایت‌گران بخشی از ظرفیت‌های بخش کشاورزی برای ارتقاء بهره‌وری در این حوزه باشند.

خیام نکویی از مزرعه نوآور و بهره‌ور صفاری به‌عنوان مزرعه نوآور و بهره‌ور در این حوزه نام برد و آن را هدایت‌گر بخشی از ظرفیت‌های حوزه کشاورزی با استفاده از داشته‌ها و دستاوردهای موجود برای 25 واحد در استان تهران خواند و گفت: اگر بخواهیم کشاورزی را دانش‌بنیان کرده و شاهد بهره‌وری باشیم باید کشاورز نوآور، بهره‌ور و خبره را هدایت‌گر بخشی از ظرفیت‌های بخش کشاورزی برای ارتقاء بهره‌وری در این حوزه قرار دهیم.

در این بازدید پیشوائی رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران نیز تاکید کرد: در کنار تلاش برای ارتقای بهره‌وری تولید، باید به فکر کاهش هدر رفت در مراحل تولید و توزیع در زنجیره محصولات کشاورزی نیز باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید