Iranian Agriculture News Agency

استان تهران، دومین تولیدکننده زالوی طبی در کشور شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به رونق فعالیت‌های تولید و پرورش زالو در کشور و در استان تهران گفت: در بررسی‌های به عمل آمده و بر اساس آمار دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران، استان تهران با تولید یک میلیون و 100هزار نخ زالو در سال 1401 توانست رتبه دوم تولید زالو را به خود اختصاص دهد.

استان تهران، دومین تولیدکننده زالوی طبی در کشور شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، جبرئیل برادری دراین‌باره افزود: با توجه به درخواست‌های زیاد مردم برای پرورش و تکثیر زالو و اخذ مجوزها و نحوه ورود به بازار کار، سازمان شیلات استان تهران با همکاری نظام‌مهندسی کشاورزی استان جلسات آموزشی برگزار می‌کند؛ همچنین دوره آموزشی تخصصی برای کارشناسان استان تهران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل سازمان شیلات ایران تعدادی مجوز توسط سازمان نظام‌مهندسی استان تهران با هدایت و نظارت شیلات استان و همکاری ادارات محیط‌زیست و دامپزشکی صادرشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: مجوز دو مورد آن به ظرفیت یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نخ زالوی طبی (واحد شمارش زالو) به بهره‌برداری رسیده و ۶ مورد پروانه تأسیس نیز صادرشده است.

برادری خاطرنشان کرد: علاوه بر آن با صدور موافقت اصولی برای دو مورد دیگر، در مجموع به ظرفیت تولیدی ۶ میلیون و ۸۴۰ هزار قطعه زالو صادرشده است.

 با توجه به روند رو به افزایش استفاده از زالوی طبی در علم پزشکی و برداشت بی‌رویه از طبیعت، نسل زالوی طبی ایران در معرض انقراض قرارگرفته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید