Iranian Agriculture News Agency

سازمان کشاورزی استان تهران به استقبال دهه امامت و ولایت می‌رود

برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان تهران برای اجرای هرچه باشکوه‌تر عید سعید قربان، عید سعید غدیر و ایام میانی که با عنوان "دهه امامت و ولایت" نامگذاری شده، اعلام شد.

سازمان کشاورزی استان تهران به استقبال دهه امامت و ولایت می‌رود

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، شورای فرهنگی سازمان با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سازمان، قائم‌مقام سازمان، معاون توسعه مدیریت و منابع و سایر اعضا به‌منظور برنامه‌ریزی جهت اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی بزرگداشت دهه امامت و ولایت و طرح فراغت تشکیل جلسه داد.

حجت‌الاسلام رنجبران با تبریک ایام بیان کرد: اعیاد قربان و غدیر، نقطه تلاقی‌شان امامت و ولایت است و دهه ولایت و امامت که برگرفته از تقارن این دو عید بزرگ اسلامی است، بی‌گمان فرصت مناسبی برای معرفی ابعاد تاریخی و اجتماعی و اهمیت مسئله غدیر، تبیین موضوع ولایت و حاکمیت نظام اسلامی و ساختار حکومت اسلامی بر اساس نظام امامت و ولایت و تبیین جایگاه معرفتی ولایت و فلسفه امامت به‌عنوان نعمت بزرگ الهی است.

وی خاطرنشان کرد: دهه امامت و ولایت که از روز عید قربان (پنجشنبه 8 تیرماه) تا روز عید غدیر (جمعه 16 تیر) نامیده می‌شود، بستری مناسب برای ارائه مباحث عقیدتی و ولایت‌فقیه و تبیین فلسفه غدیر است، بدین ترتیب ساختارهای اصلی دین مبین اسلام بار دیگر یادآوری و نقش ولایتمداری در جلوگیری از انحراف را بیان کرد.

سید علی بابایی، قائم‌مقام سازمان نیز با ارائه برنامه‌های انجام‌شده طی سنوات گذشته برای عید قربان و ذبح دام گفت: همه‌ساله قربانگاه‌هایی باهدف فراهم آوردن بستری مناسب برای خدمات‌رسانی دستگاه‌های ذی‌ربط و دسترسی آسان‌تر مردم باقیمت مصوب به دام زنده برای اجرای نذر عید قربان شهروندان مهیا می‌شود که با در اختیار داشتن دامپزشک برای هر جایگاه، ضابط، ذبح شرعی شرایط مطلوبی را برای اجرای مناسک این ایام فراهم می‌کند.

محمد بابا رحیم، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نیز با تأکید بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا در هر فرصتی، تکریم خانواده شهدا و ایثارگران استان تهران به‌ویژه ذریه سادات را یکی از برنامه‌های این ایام عنوان کرد.

برپایی مسابقات عید غدیر، دوره آموزشی ولایت شناسی و جشن و سرور و فضاسازی این ایام از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید