Iranian Agriculture News Agency

افتتاح ۴۲ پروژه در بخش کشاورزی استان تهران در هفته جهاد کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی که همزمان با هفته جهاد کشاورزی انجام شد، گفت: 42 طرح کشاورزی در این هفته با اعتباری بالغ بر 185 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد, این طرح‌ها در حوزه آب و خاک، تولیدات گیاهی، صنایع کشاورزی و شیلات و امور آبزیان است و بهره‌برداری از آن‌ها، 851 فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

افتتاح ۴۲ پروژه در بخش کشاورزی استان تهران در هفته جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، هم‌زمان با چهارمین روز از هفته جهاد کشاورزی، جبرئیل برادری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به همراه معاونین این سازمان با حضور در محل خبرگزاری جمهوری اسلامی از بخش‌های مختلف این سازمان خبری بازدید کرد و به اعلام دستاوردهای بخش کشاورزی استان پرداخت.

وی در این بازدید گفت: بافرمان تاریخی معمار کبیر انقلاب، امام راحل در بیست و هفتم خردادماه سال 1358 جهاد سازندگی باهدف محرومیت‌زدایی از روستاها و مناطق محروم و دورافتاده انجام شد و همه‌ساله این روز و هفته قبل از آن، گرامیداشت این حرکت جهادی است.

برادری با تأکید بر نقش جهاد در دفاع مقدس گفت: چند سال از تأسیس جهاد سازندگی نگذشته بود که جنگ شروع شد و جهاد با بسیج امکانات مردمی و سابقه خوبی که در سازندگی کشور ایفا کرده بود بدون یک روز تعطیلی در دفاع مقدس حضور یافت و نقش پشتیبانی مهندسی را در جنگ بر عهده گرفت و به‌تدریج با فنی‌تر شدن موضوعات جنگ نیاز مهندسی و پشتیبانی به شکل چشمگیری افزایش یافت؛ علاوه بر نقش سازندگی، جهاد کشاورزی در دوران دفاع مقدس با تقدیم شهدای سنگر ساز بی سنگر همچنان آماده خدمتگزاری در حوزه مختلف است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۸۴ شهید سنگر ساز بی سنگر استان تهران که باروحیه جهادی پیروزی‌های مهمی را در طول 8 سال دفاع مقدس رقم زدند، افزود: داشتن این روحیه در کار تولیدی نیز برکنار همت بلند و خستگی‌ناپذیر می‌تواند علاوه برجهش تولید و تأمین امنیت غذایی کشور به نابودی دشمنان که چشم بر این مرزوبوم دارند، منجر شود؛ همچنان که در سال گذشته کشاورزان استان تهران موفق به تولید حدود 6 میلیون و 400هزار تن محصولات کشاورزی شدند.

برادری تأکید کرد: استان تهران در حوزه کشاورزی الگویی در سطح کشور به شمار می‌رود که اکثر کارهای نوآوری و ویژه در کشور شروعش از این استان است و هدف ما در بخش کشاورزی استان  این است که با افزایش بهره‌وری و اتکا به کشاورزان توانمندمان و با مدیریت جهادی مسیر تعالی را طی کنیم و توسعه بیش‌ازپیش کمی و کیفی را رقم بزنیم.

وی در خصوص طرح‌های قابل‌افتتاح به مناسبت این ایام گفت: 42طرح کشاورزی در این هفته بااعتباری بالغ‌بر 185 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد, این طرح‌ها در حوزه آب‌وخاک، تولیدات گیاهی، صنایع کشاورزی و شیلات و امور آبزیان است و بهره‌برداری از آن‌ها، 851  فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

برادری افزود: این طرح‌ها شامل 27 طرح آب‌وخاک، 8  طرح تولیدات باغی و گلخانه‌ای ، 5 طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی و دو طرح شیلاتی است.

برای اجرای این طرح‌ها 163 میلیارد تومان از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ، 13 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و بالغ‌بر 9 میلیارد تومان اعتبار بخش دولتی هزینه شده است.

وی در خصوص اثرات افتتاح این طرح‌ها اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ضمن 1720 هزار مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف آب، زمینه اشتغال 308 نفر به‌صورت مستقیم و 543 نفر به‌صورت غیرمستقیم و 1102 تنی افزایش تولید فراهم‌شده است.

برادری در مورد سایر برنامه‌ها برای گرامیداشت این هفته گفت: در هفته جهاد کشاورزی که از ۲۱ تا ۲۷ خردادماه است علاوه بر افتتاح طرح‌ها، برنامه‌هایی همچون عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، تجلیل از بازنشستگان و کشاورزان برتر، برپایی میز خدمت در محل نماز جمعه شهرستان‌ها و ... از مهم‌ترین برنامه‌های بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی استان در سال جاری است.

وی تأکید کرد: هم‌چنین فضاسازی‌های بصری و محیطی، برگزاری مسابقات فرهنگی باهدف اعتلا و توسعه فرهنگ جهادی جنگ و ... نیز برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید