Iranian Agriculture News Agency

از برگزیدگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور تجلیل شد

صبح امروز مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور برگزار شد.

از برگزیدگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور تجلیل شد

به گزارش خبرنگار ایانا، صبح امروز روز سه شنبه(22 آذرماه)  آیین تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور مستقر در کرج با حضور معاونین وزیر جهاد کشاورزی و مدیران ستادی و استانی برگزار شد.

علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این همایش به ارتباط خوب وزارت جهاد کشاورزی  و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره و به مقایسه بین پژوهش و فناوری و جایگاه کشورمان در سطح بین المللی پرداخت.

وی گفت: کشور ایران از لحاظ شاخص تولیدات علمی رتبه اول در منطقه و 15 در جهان را دارد اما در حوزه فناوری و نوآوری در سال 2014 رتبه 120را در بین 132 کشور داشته ایم که در رتبه بندی سال جاری به رتبه 53 رسیده ایم.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با اشاره به اجرای طرح یارانه تجاری سازی در کشور، تصریح کرد: 7700  شرکت دانش بنیان در کشور داریم که حدود ۲ هزار و ۲۰۰ واحد آنها در پارک های علم و فناوری مستقر هستند؛ اکنون ۵۱ پارک علم و فناوری، ۲۶۰ مرکز رشد و ۲۸ مرکز تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی در کشور فعالیت دارند.

به گفته معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ ۱۲ هزار هیات علمی در حوزه کشاورزی داریم که ۲ هزار هیات علمی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج سازمان جهاد کشاورزی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال برای جهاد کشاورزی سال بسیار خوبی تاکنون بوده است، گفت: با همت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) ، پارک علم و فناوری جهاد کشاورزی را راه اندازی کردیم که یکی از پارک های موفق است .

حمایت کمیسیون کشاورزی از توسعه عملیاتی کردن تحقیقات کشاورزی

سمیه رفیعی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با تاکید بر حمایت کمیسیون کشاورزی از توسعه و عملیاتی کردن تحقیقات کشاورزی، گفت: شاهد اجرای تحقیقات بسیارخوبی در حوزه کشاورزی هستیم و این تحقیقات بسیاری از دغدغه های این حوزه مانند " لکه سفید " در تولید میگو و فناوی ساخت گرده افشان برای درخت نخل را با هزینه کم برای نخلداران را رفع کرده است

وی با تاکید بر کاربدی شدن تحقیقات در جهت رفع وابستگی، افزود: الگوی کشت کلید رفع مشکلات است؛ وزارت جهاد کشاورزی  اهتمام خوبی  برای عملی شدن الگوی کشت دارد.

 

گفتنی است در پایان این مراسم؛ از ۱۵ نفر پژوهشگر برتر، ۱ نفر پژوهشگر برتر ( وزارت علوم و تحقیقات و فناوری)   ۱ دانشمند منتخب یک درصد برتر جهانی سال ۲۰۲۲ ، ۷ نفر دستاورد برتر و ۱ نفر حامی منتخب پژوهش ‌ فناوری ( رییس سازمان پدافندغیرعامل کشور) تجلیل شد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید