Iranian Agriculture News Agency

ضرورت برخورداری از نظام جامع آموزش کشاورزی متناسب با نیاز کشور

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، برخورداری از نظام جامع آموزش کشاورزی متناسب با نیاز کشور را ضروری دانست و آن را از مولفه‌های دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی اعلام کرد.

ضرورت برخورداری از نظام جامع آموزش کشاورزی متناسب با نیاز کشور

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی؛ سیدمجتبی خیام‌نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی در کارگروه علمی کشاورزی و منابع طبیعی در سازمان تات گفت: یکی از مهمترین مولفه‌های دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی، برخورداری از نظام جامع آموزشی متناسب با نیاز کشور در تربیت نیروی انسانی است.

وی بر هماهنگی نیاز انسانی متناسب با نیاز کشور تاکید کرد و افزود: برگزاری نشست‌های مشترکی بین وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سازمان تات و اجرایی شدن مصوبات می‌تواند به نیاز کشور در زمینه حل معضل بیکاری قشر تحصیل کرده مثمرثمر باشد.

خیام‌نکویی بیان کرد: در شرایط کنونی تصمیم‌گیری درخواست‌هایی که به وزارت علوم در خصوص سرفصل‌ها می‌رسد و همچنین تصمیم‌سازی در ایجاد ریل‌گذاری جدید نظام آموزشی در بخش کشاورزی می‌تواند حایز اهمیت باشد .

بررسی طرح نظام جامع آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، تعیین سازوکار بازنگری برنامه‌های درسی کشاورزی و منابع طبیعی و گزارش بررسی درخواست‌های دانشگاه‌ها در سامانه آموزش عالی از مهمترین اولویت‌های قابل بررسی در این جلسه عنوان شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید