Iranian Agriculture News Agency

۶ رقم هیبرید گوجه و فلفل به زودی معرفی می شود

رئیس بخش سبزی و صیفی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر گفت: سه رقم هیبرید گوجه و سه رقم هیبرید فلفل در مرحله ثبت و معرفی است.

۶ رقم هیبرید گوجه و فلفل به زودی معرفی می شود

به گزارش خبرنگار ایانا، موسی پور گرجی در بازدید اصحاب رسانه از موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر و ششمین تور رسانه‌ای سازمان تات بیان کرد: از سال تاسیس موسسه ۲۵ رقم ثبت شده و طی سال‌های اخیر با توجه به مطالعات انجام شده ۲۸ رقم سبزی و صیفی و ۶ رقم هیبرید در دست معرفی است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌گذاری‌ها تمامی ارقام نسبت به تنش‌ها مقاوم هستند تا عملکرد آنها در شرایط سخت نیز بالا باشد.

رئیس بخش سبزی و صیفی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر گفت: همچنین در ارقام جدید به متحمل بودن نسبت به آفات و بیماری نیز توجه شده است تا در مزارع نیاز به سم نداشته باشیم و این ارقام مقاومت به بیماری‌ها داشته باشد.

پور گرجی ادامه داد: ۶ رقم هیبرید ثبت شده دارای مزیت رقابتی با ارقام وارداتی است و کیفیت مناسبی دارد. در موسسه بسیار توجه می‌شود که رقم با کیفیت با توجه به ذائقه مردم معرفی شود و همچنین برای صادرات به ذائقه کشور هدف توجه می‌شود.

وی بیان کرد: در ارقام جدید انبار مانی که در سبزیجات اهمیت دارد توجه ویژه شده است زیرا ۳۰ درصد ضایعات پس از برداشت داریم که کیفیت انبارمانی را افزایش داده ایم.

پور گرجی گفت: در محصول پیاز سال گذشته رقم مروارید معرفی شده که پتانسل عملکرد بالایی دارد. در حالی که میانگین متوسط پتانسیل ژنتیکی در کشور ۴۵ تن است در این رقم پتانسیل ژنتیکی ۱۵۰ تن است. این رقم هم اکنون در حال ترویج است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید