Iranian Agriculture News Agency

پوست‌گیری عامل از بین رفتن باقیمانده سموم

رئیس بخش تحقیقات آفت‌کش‌ها موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور گفت: مطلوب است محصولات قابل پوست‌گیری با پوست مصرف نشود . زیرا با پوست‌گیری باقیمانده سم از بین می‌رود و جای نگرانی برای باقیمانده سم وجود ندارد.

پوست‌گیری عامل از بین رفتن باقیمانده سموم

به گزارش خبرنگار ایانا، وحیده مهدوی در بازدید اصحاب رسانه از موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور و پنجمین تور رسانه ای سازمان تات بیان کرد: وظیفه این بخش بررسی وضعیت باقیمانده آفت‌کش‌ها در محصولات کشاورزی است.

وی ادامه داد: در این بخش از سلامت محصولات تولیدی اطمینان پیدا می‌کنیم همچنین  پایش سلامت محصولات کشاورزی زمانی که به دست مردم می‌رسد توسط این بخش انجام می‌شود.

مهدوی بیان کرد: پایش‌ها دائما در حال انجام است و هیچ جای نگرانی برای سلامت محصولات وجود ندارد.

وی ضمن توصیه‌ای بیان کرد: مطلوب است محصولات گلخانه‌ای که محصولاتی که قابل پوست‌گیری است با پوست مصرف نشود . زیرا با پوست‌گیری باقیمانده سم از بین می‌رود و جای نگرانی برای باقیمانده سم وجود ندارد.

استقرار ۹ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد موسسه گیاه پزشکی

در ادامه حسین لطف علی زاده مسئول مرکز رشد و فن‌آوری موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی بیان کرد: ۹ شرکت دانش بنیان در این مرکز مستقر است.

وی ادامه داد: موسسه گیاه پزشکی تجهیزات مسائل آزمایشگاهی را در اختیار شرکت‌ها می‌گذارد و اقدامات آنها در راستای پیش آگاهی،  کنترل آفات با فن‌آوری‌های نوین و ارائه فرمولاسیون‌های نوین است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید