Iranian Agriculture News Agency

نقش خبرنگاران در ایجاد امیدواری در مردم بی‌بدیل است

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: نقش رسانه و خبرنگاران در ترسیم پیشرفت‌ها و ایجاد امیدواری و باو‌ر در مردم بی‌بدیل است.

نقش خبرنگاران در ایجاد امیدواری در مردم بی‌بدیل است

به گزارش خبرنگار ایانا، سید مجتبی خیام نکویی، در نشست خبری پنجمین تور رسانه‌ای این سازمان به مناسبت ۱۷ مرداد و روزخبرنگار بیان کرد: مهمترین وظیفه خبرنگاران این است که تصویر درست و واقعی از مجموعه اتفاقات کشور به نحو ممکن به مردم منتقل کنند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اصول این است که مخاطب شما خبرنگاران احساس ناامیدی نکند و اخبار به‌طوری باشد که روح امید و امیدواری بین مردم افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ما در مجموعه کشور موفقیت، پیشرفت و‌ دستاوردهای زیادی داریم و متاسفانه کمتر این اخبار امیدبخش در دید مردم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: نقش رسانه در ترسیم پیشرفت‌ها و ایجاد امیدواری و باو‌ر در مردم نقش بی‌بدیلی است.

خیام نکویی ادامه داد: رسانه تأثیر زیادی در امیدبخشی جامعه دارد. همچنین نیاز به تعالی ضرورت حرفه خبرنگاری است. باید با عشق این حرفه را ادامه داد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بیان کرد: اگر خبرنگار فعالیت خود را به بهترین شکل انجام دهد، روحیه امید به شدت در مردم شکل می‌گیرد و این روحیه یک سرمایه است که اگر امیدواری در مردم بالا برود، به‌دنبال آن سرمایه اجتماعی بالا می‌رود.

وی ادامه داد: در هر موضوعی قدرت تنظیم‌گری از اهمیت زیادی برخوردار است و در این باره خبرنگاران مسئولیت سنگین‌تری برعهده دارند زیرا با تنظیم‌گری درست و به موقع می‌توانند از بروز بحران جلوگیری کنند یا زمینه یک اتفاق خوب را در جامعه به‌وجود آورند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید