Iranian Agriculture News Agency

آغاز به کار سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری و علمی ایران و قرقیزستان

در جریان سفر وزیر جهادکشاورزی ایران به قرقیزستان برای دیدار با مقامات آن کشور، سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی تهران و بیشکک آغاز به کار کرد، در این نشست جمعی از فعالان، تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان بخش خصوصی و مدیران دولتی محمدعلی نیکبخت را همراهی می‌کنند.

آغاز به کار سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری و علمی ایران و قرقیزستان
به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت در سفر دو روزه به بیشکک با مقامات قرقیزستان دیدار کرد وی ضمن شرکت در مراسم افتتاح نمایشگاه کشاورزی قرقیزستان با حضور در سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی ایران و قرقیزستان گفت: رؤسای جمهور دو کشور آینده روابط دوجانبه را بسیار پرثمر می‌دانند، از این رو در ارتقای سطح روابط دو کشور، امیدواریم اسناد مورد توافق، در حاشیه سفر آتی رییس‌جمهور قرقیزستان به ایران آماده و نهایی شود.
 
نیکبخت در همین رابطه پیشنهاد داد: افتتاح مرکز تجاری قرقیزستان در ایران و متقابلاً مرکز تجاری ایران در قرقیزستان می‌تواند به توسعه تجارت بین دو کشور منجر شود.
 
وزیر جهادکشاورزی کشورمان در ادامه بر همکاری‌های لجستیک، حمل و نقل و ترانزیت کالا تاکید کرد و افزود: اجلاس حاضر تاثیر زیادی بر این قبیل همکاری‌های دوجانبه دارد، از آن جمله اقدام برای راه‌آهن اوش _ بندر عباس در راستای اقدام کارگروه چهارجانبه ریلی است.
 
نیکبخت با ابراز امیدواری در برقراری پروازهای مستقیم و منظم بین دو کشور از آمادگی برای استقبال از سرمایه‌گذاران قرقیزستانی برای سرمایه‌گذاری در ظرفیت‌های بندری کشورمان خبر داد.
 
وزیر جهادکشاورزی تشکیل کمیته مشترک همکاری‌های کشاورزی و کشور را در پیشبرد اهداف مشترک موثر ارزیابی کرد.
 
وی در پایان از فراهم بودن امکان صادرات نفتِ‌گاز، میعانات گازی و نفتی از طریق منطقه آزاد تجاری مازندران به قرقیزستان سخن به میان آورد و آمادگی کامل کشورمان را برای تبادل تجارب و آموزش در حوزه بهداشت و درمان اعلام کرد.
 
برای پذیرش ظرفیت بالای آموزشی ایران در زمینه‌هایی مختلف آمادگی داریم
 
وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان هم در سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی ایران و کشورش گفت: حضور هیات سطح بالا در این نشست‌ها حاکی از تمایل دوکشور برای توسعه روابط دوجانبه است و موضوعات مورد بحث در این نشست زمینه‌ساز رشد روابط اقتصادی، کشاورزی و صنعتی دو کشور است.
 
وی با تاکید بر توانمندی ایران در آموزش تصریح کرد: ایران از ظرفیت بالایی برای آموزش در زمینه‌هایی مختلف برخوردار است و ما آماده پذیرش آن در تمام زمینه‌ها هستیم.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید