Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از یورونیوز:

گرسنگی کارگران صنایع غذایی در بریتانیا

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که کارگران در صنایع غذایی بریتانیا به‌طور فزاینده‌ای در معرض آثار و تبعات ناشی از تشدید فقر در این کشور قرارگرفته‌اند.

گرسنگی کارگران صنایع غذایی در بریتانیا

به گزارش ایانا به نقل از یورونیوز، نظرسنجی توسط اتحادیه کارگران مواد غذایی و متحدان نانوایی (BFAWU) نشان داد که تقریباً از هر پنج کارگر مواد غذایی، یک نفر به بانک مواد غذایی وابسته است، درحالی‌که کمتر از نیمی از آن‌ها به دلیل نداشتن پول کافی، وعده‌های غذایی خود را حذف کرده‌اند. به عبارت بهتر، عدم تناسب حقوق کارگران صنعت غذا (اعم از کارگران حوزه تولید و توزیع مواد غذایی) سبب شده است تا آن‌ها در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کرده و حتی در فکر ترک انگلیس و ادامه فعالیت در کشورهای دیگر اروپایی باشند.

کارگران انگلیسی از دستمزدهای پایین و کارفرمایان حوزه صنایع غذایی در این کشور از هزینه‌های بالای انرژی گلایه‌مند هستند! طی یک دهه گذشته، کارگران صنایع غذایی در انگلیس با بحران‌های متعددی دست‌وپنجه نرم کرده‌اند. از سال 2010 میلادی، این کارگران و دیگر شهروندان انگلیسی ناچار به تحمل ریاضت اقتصادی تحمیلی از سوی دولت محافظه‌کار این کشور شدند و در ادامه نیز با کاهش دستمزدها، افزایش هزینه مسکن و انرژی و غذا و درنهایت، عوارض ناشی از خروج از اتحادیه اروپا ( برگزیت) و شیوع کوید-19 مواجه شدند. مجموع این عوامل، تأثیرات سختی بر زندگی کارگران صنایع غذایی در انگلیس گذاشته است. در این معادله، نقش برگزیت از دیگر موارد ذکرشده پررنگ‌تر است.

از حدود 370 کارگر در تولید، توزیع و خرده‌فروشی مواد غذایی از سراسر بریتانیا سؤالاتی در مورد غذا، انرژی و مسکن آن‌ها پرسیده شد .تعداد افرادی که کمتر غذا می‌خورند از 35 درصد به 57 درصد در مقایسه با سال 2021 رسیده است، درحالی‌که 55 درصد نگران تمام شدن غذا بودند و 80 درصد نیز وعده‌های غذایی ارزان‌تر و به لحاظ ارزش غذایی، ناسالم‌تر صرف می‌کنند. در این گزارش آمده است: «افرادی که غذای ما را پرورش می‌دهند، توزیع می‌کنند و عرضه می‌کنند، اغلب نمی‌توانند همان غذایی را که تولید می‌کنند، خریداری کنند. کارگران ازآنجایی‌که درآمد کافی برای تغذیه خود و خانواده‌شان ندارند، دچار ناامنی غذایی می‌شوند».

بریتانیا، مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، در سال گذشته تحت تأثیر تورم قرارگرفته است و تورم، در نوامبر به بالاترین حد خود در 41 سال گذشته رسیده است .بر اساس گزارش دفتر آمار ملی شاخص قیمت مصرف‌کننده، غذا در ماه مارس 19.1 درصد گران‌تر از سال قبل بوده است، درحالی‌که قیمت مسکن و هزینه قبوض انرژی نسبت به مدت مشابه 26.1 درصد افزایش داشته است. برخی تحلیلگران معتقد بودند طی ماه‌های گذشته، شاهد کاهش قیمت‌ها و افزایش درآمدهای عمومی در انگلیس خواهیم بود و این مسئله، وضعیت زندگی کارگران صنایع غذایی را نیز بهبود می‌بخشد! اما چنین موضوعی حداقل تاکنون تحقق پیدا نکرده است. استمرار این روند می‌تواند عوارض سنگین‌تری را برای کارگران صنایع غذایی به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید