Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از ان بی سی:

عواقب حذف کمک‌های ضروری به شهروندان آمریکایی

این روزها شاهد تشدید ناامنی غذایی در ایالات گوناگون آمریکا از جمله کالیفرنیا، تگزاس و فلوریدا و دیگر ایالات این کشور هستیم. نقطه آشکارساز این بحران،حذف کمک‌های خاص ( کوپن) دولت فدرال به شهروندان آسیب پذیر با هدف مقابله با کمبود مواد غذایی بوده است.

عواقب حذف کمک‌های ضروری به شهروندان آمریکایی

به گزارش ایانا به نقل از ان بی سی، اکنون این کمک فوری و اضطراری قطع شده و بسیاری از شهروندان آمریکایی را با شرایط بحرانی جدیدی مواجه ساخته است. این در حالی است که در ده‌ها ایالت آمریکا، شهروندان به کمک‌های دولت فدرال متکی بوده و اکنون، ناچارند کمتر غذا ( حتی غذاهای ضروری) بخورند!

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بسیاری از خانوارهای کم درآمد بودجه خوار و بار فروشی خود را در ماه‌های اخیر برای مقابله با تورم مواد غذایی کاهش داده‌اند. کمک‌های همه گیر فدرال که استفاده از مزایای کوپن غذا را تضمین می‌کرد، سال جاری منقضی شد. تحلیل‌گران و مدافعان هشدار دادند که دستاوردهای مبارزه با فقر و ناامنی غذایی بر اثر این تصمیم از بین می‌رود. اما گوش مقامات دولتی و فدرال آمریکا در این خصوص بدهکار نبود! نگرانی‌ها و هشدارهای داده شده در ماه مارس ( فروردین ماه ) یعنی اوایل اجرایی شدن این طرح جنجالی، اکنون در حال تحقق است.

نظرسنجی‌های اخیر در آمریکا و در میان اقشاری که در سال کمتر از 50 هزار دلار درآمد دارند، نشان می‌دهند به صورت ماهیانه و متوسط، 95 دلار ارزش سبد کالای غذایی آنها کاهش یافته است. این کاهش هزینه، خود را درالگوی مصرف مواد غذایی شهروندان آمریکایی در 35 ایالت آمریکا نشان داده است.

در عین حال، این گزارش نشان می‌دهد خانوارهایی که بیش از 50 هزار دلار در سال درآمد دارند، در دو ماه گذشته حدود 9 درصد بیشتر برای مواد غذایی هزینه کرده‌اند! به عبارت بهتر، در اینجا نوعی اختلاف طبقانی ودر آمدی نیز وجود دارد که نمی توان به سادگی ازکنار آن گذشت! این واگرایی نشان می‌دهد که تورم مواد غذایی به طور نابرابر بر الگوی رفتاری و اقتصادی مصرف کنندگان مواد غذایی تأثیر می‌گذارد.

بسیاری از تحلیلگران مسائل سیاسی و اقتصادی در آمریکا معتقدند توافق دوحزبی اخیر میان جمهوریخواهان و دموکراتها بر سر کاهش دسترسی  اضطراری شهروندان آسیب پذیر به کمک هزینه های غذایی دولت فدرال، شدیدا منجر به ایجاد ناامنی غذایی مزمن در دو سطح ایالتی و فدرال  ( عمومی ) شده است. اد بولن، یک استراتژیست حوزه امنیت غذیی در آمریکا درخصوص رخدادهای اخیر می گوید:

"شرایط برای خانوارهای کم درآمد هنوز می تواند بسیار سخت باشد، و کمکهای ضروری( کوپن) می تواند نقشی حیاتی ایفا کند. زمانی که این کمکها از بین می رود یا دسترسی به آنها سخت می شود،  خانوارها مجبورند با هزینه کمتری امرار معاش کنند."

در مقابل، اقتصاددانان و سیاست‌گذاران محافظه‌کار گفته‌اند که ارائه کمکهای اضطراری به شهروندان از سوی دولت فدرال ، اساسا توجیهی ندارد و منجر به بروز آسیبهایی در ساختار در آمدزایی شرکتها و درآمد سازی شهروندان خواهد شد. جدال و تقابل این دو نگاه همچنان در فضای رسانه ای و عمومی آمریکا به چشم می خورد، بدون اینکه هر یک از دوگروه بتواند دیگری را در این منازعه محکوم کند!

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید