Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از سی بی سی:

استان بریتیش کلمبیا کانادا در مورد خشک‌سالی در تابستان هشدار داد

دولت بریتیش کلمبیا ضمن درخواست از مردم برای ذخیره آب، اعلام کرد که پیش‌بینی‌ها نشان از خشک‌سالی در سراسر این استان در فصل تابستان دارد.

استان بریتیش کلمبیا کانادا در مورد خشک‌سالی در تابستان هشدار داد

به گزارش ایانا به نقل از سی بی سی، بیانیه وزارت جنگل‌ها می‌گوید بارندگی‌های اخیر در بخش‌هایی از بریتیش کلمبیا تسکین‌بخش بوده، اما برای جبران کمبود آب کافی نبوده است.

نقشه خشک‌سالی بریتیش کلمبیا نشان می‌دهد که بخش اعظمی از شمال شرقی این استان در یک مقیاس پنج سطحی، در سطح چهار خشک‌سالی قرار دارد، به این معنی که شرایط به‌شدت خشک است و جوامع و اکوسیستم‌ها احتمالاً اثرات نامطلوبی را تجربه خواهند کرد.

تمام "جزیره ونکوور"، و همچنین "هایدا گوای" و "ساحل جنوبی" در سطح سه خشک‌سالی قرار دارند.

یک پژوهش استانی نشان می‌دهد که بسیاری از مناطق از ابتدای ژوئن از سطح یک یا دو به سطح سه خشک‌سالی رفته‌اند.

این اتفاق شامل منطقه "سان‌شاین کوست" می‌شود، جایی که ناحیه "سیشلت" در پاییز گذشته وضعیت اضطراری یک‌ماهه را برقرار کرد درحالی‌که خشک‌سالی باعث خشک شدن سیستم آب محلی شد.

پل پرایس، مدیر سیاست‌گذاری شورای کشاورزی بریتیش کلمبیا گفت که اعضای صنعت کشاورزی در سراسر استان شاهد بروز شرایط خشک‌سالی در اوایل سال ازجمله در زمان فصل رویش بوده‌اند.

پرایس گفت که بخش کشاورزی با دولت استانی بر روی ابزارهایی کار می‌کند تا آن‌ها به‌درستی میزان مصرف آب را اندازه‌گیری کنند و منبع آب قابل‌اطمینانی برای کشاورزان ایجاد کنند.

او ابراز امیدواری کرد که این استان روی ابزارهایی برای کمک به کشاورزان برای ذخیره آب در مزرعه سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهد.

مدیر سیاست‌گذاری شورای کشاورزی بریتیش کلمبیا افزود: این ایده که شاید کشاورزان بتوانند مقداری از بارندگی اضافی را که در بخش‌هایی از سال بیش‌ازحد می‌بارد را بگیرند و آن را ذخیره کنند، می‌تواند در دوره‌هایی که به‌اندازه کافی باران دریافت نمی‌شود، آب ذخیره مورداستفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: به‌این‌ترتیب که کشاورزان می‌توانند از ذخیره آب، سدها و جوی‌های ساخته‌شده در املاک خود استفاده کنند و به‌این‌ترتیب آن‌ها بر مسیرهای آبی موجود فشار وارد نکنند.

در بیانیه روز جمعه این استان آمده است که مردم و مشاغل باید مصرف آب را تا حد امکان کاهش دهند و هرگونه محدودیت آبیاری محلی را رعایت کنند.

اگر شرایط خشک‌سالی علی‌رغم اقدامات حفاظتی بدتر شود، این استان می‌گوید که ممکن است دستورات حفاظتی موقت برای اطمینان از حفظ آب آشامیدنی برای جوامع و جلوگیری از آسیب قابل‌توجه به اکوسیستم‌ها صادر شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید