Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از بی‌بی‌سی:

بازگشت به پرورش محصولات خانگی در ولز

این روزها سؤال مهمی به ذهن تمامی مردم دنیا خطور می‌کند که در قبال آن پاسخ‌های متعددی داده می‌شود: "اینکه وقتی تهیه موادی که برای پختن غذا به آن‌ها نیاز دارید، برای شما هزینه گزافی داشته باشد، درنهایت چه اقدامی انجام می‌دهید!"

بازگشت به پرورش محصولات خانگی در ولز

به گزارش ایانا به نقل از بی‌بی‌سی، طی ماه‌های اخیر، شرکت در کلاس‌های کشاورزی خانگی، تبدیل به یک تجارت پرطرفدار در ولز شده است. ولز از شرق با انگلستان هم‌مرز است و شمال و غرب آن به دریای ایرلند منتهی می‌شود. شهر کاردیف پایتخت و بزرگ‌ترین شهر ولز است که در بخش شهری جنوب شرقی این کشور واقع‌شده است. یکی از موضوعاتی که در این کشور موردتوجه قرار دارد، بازگشت به محصولات سنتی کشاورزی با استناد به روش پرورش خانگی هست. یعنی داشتن تغذیه‌ای سالم‌تر با هزینه‌ای کمتر!

بااین‌حال دسترسی به چنین هدفی آسان نیست! برخی محصولات کشاورزی در کوه‌ها و نقاطی در ولز می‌روید که شاید فرسنگ‌ها تا نقاط شهری فاصله داشته باشد. همین مسئله سبب شده است تا دسترسی به ریشه‌ها و بذرهای محصولات خوراکی مانند فلفل یا اسفناج چندان آسان به نظر نرسد.

انجمن خاک یک موسسه خیریه در سراسر بریتانیا است که هدف آن حفاظت از طبیعت با تغییر نحوه غذا خوردن و کشاورزی مردم است. به عبارت بهتر، این موسسه تلاش می‌کند تا سبک زندگی غذایی شهروندان را به‌گونه‌ای اصلاح کند که در جریان آن، کمترین آسیب به محیط‌زیست وارد شود. یک شبکه مستقر در بریتانیا نیز در انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی با بیش از 100 عضو راه‌اندازی شده است تا اطلاعات مربوط به شیوه کاشت خانگی بذرها و تجربیات زنده‌ای را در این خصوص به اشتراک بگذارد. بااین‌حال، نمی‌توان از شکل‌گیری یک‌روند فراگیر و ایده آل، آن‌هم با هزینه‌ای به‌صرفه و ارزان سخن به میان آورد!

در این طرح کلان، مردم تشویق می‌شوند محصولات را در هر فضایی که دارند، از طاقچه‌ها گرفته تا گلدان‌های باغچه، پرورش دهند. جاستینا جان، 43 ساله، از کاردیف( پایتخت ولز) گفت که کشت محصولات کشاورزی از دوران کودکی‌اش در تانزانیا برای او جنبه‌ای احساسی داشته و اکنون نیز وی را به دوران کودکی‌اش می‌برد. وی در این خصوص می‌گوید: "کشاورزی خانگی اگر به صورتی دقیق و اصولی صورت گیرد، ما را به ریشه‌ها و خاطرات و گذشته بازمی‌گرداند. همچنین باید این نوع کشاورزی منجر به کاهش هزینه‌های سبد غذایی ما شود. قیمت بامیه در ولز قبلاً 4 پوند به ازای هر کیلو بود اما اکنون به 8 پوند رسیده است."

هرچند بسیاری از شهروندان از پرورش محصولات خانگی، باهدف کاهش هزینه سبد غذایی خود استقبال کرده‌اند اما هنوز زمان زیادی باقی‌مانده است تا این ایده، تبدیل به یک حقیقت عینی شود و بتواند قیمت‌های بازار و سوپرمارکت‌های بزرگ و کوچک را مهار کند. این تنها آغاز یک‌روند است، نه انتهای آن!

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید