Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از رویترز:

شرکت بزرگ برزیلی تأمین‌کنندگان کلان را به کشاورزی احیاکننده ترغیب می‌کند

شرکت بزرگ «آماژی» (Amaggi) برزیل که تقریباً 19 میلیون تن غلات و الیاف در سطح جهانی تبادل می‌کند، مرحله جدیدی از برنامه کشاورزی احیاکننده خود را به‌منظور کمک به کاهش تغییرات آب و هوایی راه‌اندازی می‌کند.

شرکت بزرگ برزیلی تأمین‌کنندگان کلان را به کشاورزی احیاکننده ترغیب می‌کند

به گزارش ایانا به نقل از خبرگزاری رویترز، کشاورزی احیاکننده به‌طورکلی شامل حفاظت و بازیابی سلامت خاک است که به‌نوبه خود به جذب کربن بیشتر از جو برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کند.

«ژولیانا لوپس»، مدیر راهبری زیست‌محیطی، اجتماعی و شرکتی آماژی گفت: برای دهه‌ها، شرکت از تکنیک‌های احیاکننده در مزارع خود استفاده کرده است. ازآنجایی‌که آماژی به دنبال رسیدن به انتشار کربن صفرتا سال 2050 است، این برنامه گسترش خواهد یافت و شیوه‌های کاربردی به سایر تأمین‌کنندگان نیز تعمیم داده می‌شود.

گروه کشاورزی آماژی 39 درصد از سویای خود را از جنگل‌های بارانی آمازون و 41 درصد را از دشت «سرادو»، دو زیست‌بوم در معرض خطر در برزیل تأمین می‌کند.

کارشناسان می‌گویند تغییر رویه از کشاورزی متعارف به کشاورزی احیاکننده نیازمند سرمایه‌گذاری در ماشین‌آلات، ابزار دقیق و مشاوره کارشناسی است. برای گروه آماژی چالش موجود، متقاعد کردن شبکه تأمین‌کنندگان 6 هزارنفری خود به‌منظور مشارکت با آموزش و مشوق‌های مالی خواهد بود.

لوپس با اشاره به اقدامات احیاکننده شرکت در 369 هزار هکتار از اراضی غلات، گفت: ما در 12 تا 24 ماه آینده ساختاری برای تکرار این مدل ایجاد خواهیم کرد. انجام این کار فقط در مزارع ما کافی نیست.

لوپس گفت که جذب کشاورزان واسطه برای گروه آماژی جهت دستیابی به اهداف خود در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در سراسر زنجیره تأمین حیاتی است.

تناوب زراعی، کشاورزی بدون خاک‌ورزی و ادغام دام و کشاورزی، تکنیک‌های احیاکننده، همراه با استفاده از نهاده‌های بیولوژیکی به‌جای نهاده‌های شیمیایی هستند.

لوپس گفت، بااین‌حال، در آب‌وهوای گرمسیری برزیل، جایگزینی 100 درصد مواد شیمیایی با ورودی‌های بیولوژیکی امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید