Iranian Agriculture News Agency

رونمایی از نرم‌افزار توسعه کشاورزی در عراق با همکاری فائو

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد و وزارت کشاورزی عراق از راه‌اندازی اپلیکیشن دیجیتال "رفیع الدین برای توسعه کشاورزی" خبر دادند.

رونمایی از نرم‌افزار توسعه کشاورزی در عراق با همکاری فائو

به گزارش ایانا به نقل از سازمان ملل متحد، در جریان مراسمی که با حضور مقام‌های عراقی و سازمان ملل برگزار شد، برنامه دیجیتالی "الرفیع الدین برای توسعه کشاورزی" که در خدمت هر دو بخش کشاورزی و دامداری است، رونمایی شد. شرکت‌کنندگان از افسران ترویج کشاورزی خواستند تا به‌طور گسترده از این برنامه استفاده کنند و آن را در بین کشاورزان تبلیغ کنند.

میثاق الخفاجی معاون فنی وزیر کشاورزی عراق بر اهمیت حمایت از آزمایش‌ها و پروژه‌های موفقی که به توسعه فرآیند کشاورزی، بهبود واقعیت کشاورزی و تعمیم آن در تمام مناطق عراق کمک می‌کنند و درعین‌حال اتخاذ روش‌های علمی کشاورزی مدرن برای بهبود بخش کشاورزی، تأکید کرد.

هادی هاشم از نمایندگان فائو در عراق بر اهمیت همکاری با این نرم‌افزار به دلیل نقش آن در ارائه اطلاعات و مشاوره کشاورزی تأکید کرد و از فائو برای حمایت از بخش کشاورزی در عراق تشکر کرد.

مدیرکل اداره توسعه و آموزش کشاورزی بیان کرد: این پروژه که حاصل همکاری‌های فنی مشترک بین این وزارتخانه و فائو است، امکان اتخاذ یک سیستم مدرن برای ترویج کشاورزی عراق را از طریق نوآوری دیجیتال و توسعه ظرفیت فراهم می‌کند.

صلاح الحاج حسن دیگر نماینده فائو در عراق در سخنرانی افتتاحیه خود بیان کرد که حمایت از کشاورزی دیجیتال و خدمات ترویج کشاورزی یکی از ابتکارات کلیدی این سازمان است. هدف اصلی حمایت از تلاش‌های کشاورزی و بازاریابی کشاورزان و خانواده‌های روستایی و حصول اطمینان از ارائه آخرین فن‌آوری‌ها در دسترس کشاورزان است. وی همچنین بر اهمیت این نرم‌افزار در سطح ملی به‌منظور تقویت سیستم ترویج کشاورزی از طریق نوآوری دیجیتال و فعال‌سازی همکاری بین تمامی نهادهای ذی‌ربط تأکید کرد.

کارشناسان بر اهمیت این اپلیکیشن در حمایت از کشاورزان و رفع نیازهای آنان از طریق بستری جامع تأکید کردند. این پلتفرم به آن‌ها اجازه می‌دهد بیماری‌های دامی را گزارش کنند، از قیمت‌های فعلی بازار میوه و سبزی‌ها مطلع شوند و با کارشناسان و سایر کاربران برنامه در جنبه‌های مختلف مربوط به محصولات زراعی، منابع دامی و در کل بخش کشاورزی ارتباط برقرار کنند.

این ابتکار نشان‌دهنده تعهد نهاد وابسته به سازمان ملل به ترویج کشاورزی پایدار است، درحالی‌که وزارت کشاورزی اشتیاق خود را برای تقویت این بخش نشان می‌دهد. فائو و این وزارتخانه عراقی با بهره‌برداری از قدرت نوآوری دیجیتال، راه را برای آینده کشاورزی منعطف‌تر، فراگیر و مرفه در عراق هموار می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید