Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از شبکه خبری ای‌بی‌سی‌نیوز:

افزایش اقبال آمریکایی‌ها به دفن طبیعی اجساد از طریق کمپوست انسانی

«ماری ایتون» اهل بلینگهام در ایالت واشنگتن هر بار به باغ خانه‌اش می‌رود و زیر یکی از درختان افرا می‌ایستد یاد برادرش می‌افتد. برادرش «وین دوج» باغبان مشتاقی بود که به درختان افرا ژاپنی علاقه داشت. اما در سال 2021 از پله‌ها افتاد و فلج شد و چند ماه بعد، این دکتر 71 ساله به ذات‌الریه مبتلا شد.

افزایش اقبال آمریکایی‌ها به دفن طبیعی اجساد از طریق کمپوست انسانی

به گزارش ایانا به نقل از شبکه خبری ای‌بی‌سی‌نیوز، ایتون گفت: به‌عنوان یک پزشک، او اوضاع خود را می‌دانست. آن‌ها به ذات‌الریه دوست پیرمردها می‌گویند. او این راه را برای رفتن از دنیا انتخاب کرد.

وین به‌جای دفن شدن یا سوزانده شدن، جایگزین نسبتاً جدیدی را انتخاب کرد. تجزیه طبیعی ارگانیک، که به شکل ساده‌تر با عنوان کمپوست انسانی شناخته می‌شود. این‌یک فرآیند طبیعی است که جسد انسان را به خاک تبدیل می‌کند.

حالا مقداری از آن در زیر درختان افرا ژاپنی در حیاط ماری ایتون پخش‌شده است.

برای برادر ایتون، این فرآیند در شرکت "ریکامپوز" در سیاتل، اولین مرکز تولید کمپوست انسانی در آمریکا اتفاق افتاد.

کاترینا اسپید، بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت به فضایی اشاره می‌کند که خانواده‌ها می‌توانند مراسم یادبودی را در آن برگزار کنند، درحالی‌که عضو خانواده آن‌ها با مواد گیاهی ارگانیک مانند کاه و خرده چوب پوشانده شده است. وی می‌گوید: ما معمولاً کالبد فرد را در اینجا می‌گذاریم، و در پایان مراسم جسد را از مدخل لوله عبور می‌دهیم.

در طرف دیگر مجموعه‌ای از ظروف استیل ضدزنگ به طول 2.4 متر قرار دارد که در آن مواد طبیعی بیشتری برای کمک به تجزیه اضافه می‌شود. این فرآیند معمولاً 30 تا 40 روز طول می‌کشد.

اسپید گفت: ما این محیط کامل را ایجاد می‌کنیم تا فرایند تبدیل به خاک را تسهیل کنیم. استخوان در آن نقطه به‌طور مکانیکی خرد می‌شود تا به‌نوعی شبیه به یک ماده شن مانند شود.

اسپید یک دانشجوی سابق معماری است که برای اولین بار در آمریکا توانست کمپوست سازی انسانی را در سال 2019 قانونی کند. پنج ایالت دیگر کلرادو، اورگن، ورمونت، نیویورک و کالیفرنیا این روش را پی گرفتند و اکنون تعداد انگشت‌شمار از شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات وجود دارند.

کمپوست سازی انسانی یک انتخاب سازگار با محیط‌زیست و راهی برای به حداقل رساندن ردپای کربن است. امروزه، طبق گفته «انجمن ملی مدیران مراسم تشییع‌جنازه»، 59 درصد آمریکایی‌ها سوزاندن و 36 درصد دفن جسد را انتخاب می‌کنند که این روش‌ها شامل سوزاندن سوخت‌های فسیلی و مواد شیمیایی سمی است.

اما «کنفرانس کاتولیک ایالت نیویورک» با این عمل مخالف است و می‌گوید که به‌جای اجساد انسان، دورریزهای سبزی و پوسته تخم‌مرغ برای کمپوست مناسب‌تر هستند.

کمپوست سازی انسانی یکی از معدود نوآوری‌ها در بیش از یک قرن گذشته است. تاکنون حدود 300 نفر از خدمات ریکامپوز استفاده کرده‌اند که حدود هفت هزار دلار هزینه دارد. خاک ایجادشده براثر کمپوست انسانی می‌تواند به خانواده مرحوم داده شود یا درراه اقدامات حفاظتی از جنگل صرف شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید