Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از تارنمای اکونومیک تایمز:

تمرکز نشست وزیران کشاورزی گروه 20 بر روی امنیت غذایی و تغذیه

نشست سه‌روزه وزرای کشاورزی گروه 20 که روز شنبه در حیدرآباد هند به پایان رسید، در این نشست بر تعهد این گروه به امنیت غذایی و تغذیه برای همه تأکید شد و همچنین حاضران خواستار اقدام در مورد این دو مسئله شدند.

تمرکز نشست وزیران کشاورزی گروه 20 بر روی امنیت غذایی و تغذیه

به نقل از تارنمای اکونومیک تایمز، بیانیه رسمی این نشست ازاین‌قرار شد که پس از بحث در مورد موضوعات مختلف حول بخش کشاورزی که در آن کشورهای درحال‌توسعه گروه 20 به‌عنوان رهبر در نظر گرفته می‌شوند، توافقی به‌دست‌آمده است.

وزیران کشاورزی گروه 20 در این بیانیه اعلام کردند: ما از ابتکارات هند برای محصولات عینی G20 قدردانی می‌کنیم.

ابتکارات هند که در بیانیه گروه 20 به آن اشاره‌شده به شرح زیر است: "اصول سطح بالای دَکَن در امنیت غذایی" و "برنامه تغذیه 2023" و "دوازدهمین ابتکار بین‌المللی MACS (سیستم طبقه‌بندی توانایی دستی)" برای تحقیق در مورد ارزن و سایر غلات باستانی باهدف افزایش امنیت غذایی و تغذیه جهانی.

وزرای کشاورزی گروه 20 در این بیانیه ضمن تأکید برافزایش بلندمدت تولید غذا در جهان برای پاسخگویی به نیازهای جمعیت رو به رشد، بیان کردند که به‌شدت از بدتر شدن وضعیت ناامنی غذایی جهانی و تشدید نرخ سوءتغذیه در چندین کشور درحال‌توسعه و کشورهای کمتر توسعه‌یافته نگران هستند. آن‌ها گفتند که وضعیت ناامنی غذایی جهانی و نرخ سوءتغذیه با فقر، همه‌گیری کووید-19، شدت یافتن تغییرات آب و هوایی و بحران‌های از دست رفتن تنوع زیستی و درگیری‌های مداوم در جهان همراه شده است.

در این سند، وزرای کشاورزی گروه 20 بر فوریت ذکرشده در بیانیه‌های رهبران گروه 20 «ماترا» در ایتالیا و «بالی» در اندونزی تأکید کردند و بر لزوم همکاری با یکدیگر برای ارتقای امنیت غذایی و تغذیه تأکید کردند.

آن‌ها معتقد هستند: ما متعهد به کمک به کشورهای آسیب‌پذیر به‌ویژه «کشورهای درحال‌توسعه واردکننده خالص غذا» برای دستیابی به اهداف هستیم.

وزیران کشاورزی گروه 20 همچنین نسبت به قیمت‌های بالا، اختلالات مداوم در زنجیره‌های عرضه جهانی و نوسانات بیش‌ازحد قیمت مواد غذایی و کود ابراز نگرانی کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید